اهدای بیش از ۸۰ هزارعنوان کتاب در طرح نذر کتاب انتشارات هزاره ققنوس

انتشارات هزاره ققنوس از آغاز اجرای طرح نذر کتاب در سال ۸۸ تاکنون بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب در قالب طرح نذر کتاب اهدا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، انتشارات هزاره ققنوس طرحی با عنوان نذر کتاب اجرا می‌کند و اهدای کتاب در قالب این طرح انجام می‌شود.

درباره جزئیات این طرح با سمانه سلطانی، مسئول اجرای طرح نذر کتاب  انتشارات هزاره ققنوس مصاحبه کردیم. او درباره جزئیات این طرح گفت: انتشارات هزاره ققنوس با کمک چند ناشر دیگر از محرم سال ۸۸ نذرکتاب را آغاز کرده اند از سال ۸۸ تاکنون بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب در قالب نذر کتاب به مناطق محروم، مدارس و کتابخانه‌ها اهدا شده است.


بیشتر بخوانید


سلطانی افزود: تعدادی از خیران که تمایل دارند در نذر کتاب شرکت کنند کتاب‌ها را با ۵۰ درصد تخفیف از انتشارات هزاره ققنوس تهیه می‌کنند هر مدرسه‌ای که برای تجهیز کتابخانه اش به کتاب نیاز داشته باشد فارغ از اینکه در تهران باشد یا در مناطق محروم با انتشارات هزاره ققنوس تماس می‌گیرد و متناسب با تعداد دانش آموزانشان بین سه تا پنج جلد از هرکتاب به آن‌ها اهدا می‌شود مدارس تنها هزینه ارسال کتاب را پرداخت می‌کنند و هزینه‌ای بابت خرید کتاب به انتشارات هزاره ققنوس پرداخت نمی‌کنند.

مسئول اجرای طرح نذر کتاب  انتشارات هزاره ققنوس ادامه داد: انتشارات هزاره ققنوس کتاب را به مناطق محروم از جمله یکی از مناطق مرزی ایران با عراق ارسال کرده است. کتاب‌ها بیشتر به کتابخانه‌های مناطق محروم ارسال می‌شود حتی یک بار زندان اصفهان به انتشارات هزاره ققنوس برای تجهیز کتابخانه اش درخواست داد؛ پایگاه‌های بسیج و مساجد هم از مکان‌های دیگری بودند که از انتشارات هزاره ققنوس در قالب نذر کتاب، کتاب تهیه کردند.

وی بیان کرد: اوایل طرح نذر کتاب انتشارات هزاره ققنوس در چند مرحله انجام می‌شد، اما الان درهر زمان از سال که باشد این طرح اجرا می‌شود و به زمان خاصی محدود نمی‌شود. حتی کتاب‌هایی که در لیست طرح نذر کتاب قرار ندارد هم تهیه و برای درخواست کننده ارسال می‌شود. تاکنون هیچ نهادی از طرح نذر کتاب انتشارات هزاره ققنوس حمایت نکرده است حتی خیران هم در این اواخر به انتشارات کمکی نمی‌کنند انتشارات هزاره ققنوس هزینه انتشار کتاب را به چاپخانه پرداخت و کتاب را اهدا می‌کند. در شرایط کنونی انتشارات هزاره ققنوس هزینه‌های تهیه کتاب برای طرح نذر کتاب را پرداخت می‌کند.

مسئول اجرای طرح نذر کتاب اظهار کرد: انتشارات هزاره ققنوس در دوران کرونا ۱۵۰۰ جلد کتاب به شهرستان‌ها به مبلغ ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اهداکرده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار