دستاورد‌های فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از زبان رضوانی

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا درباره عملکرد یک ساله این فدراسیون توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت ورزش و جوانان، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا درباره موفقیت‌های فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سال های اخیر بیان کرد: با توجه به سن کم بازیکنان خوب تیم ملی واترپلو، ملی پوشان توانایی حضور در حداقل ۲ دوره دیگر بازی‌های آسیایی را دارند. این بازیکنان جوان به همراه کادر فنی و در راس آن‌ها الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو برای کسب این موفقیت تلاش زیادی کرده اند. با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک توانستیم به این دستاورد مهم دست پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اظهار کرد: سال گذشته در مسابقات رده‌های سنی آسیا توانستیم به ۴ مدال شامل یک نقره و ۳ برنز دست پیدا کنیم و چندین رکورد کشوری جا به جا شد که برخی از این رکورد‌ها مربوط به یک دهه پیش بود.

او در مورد مسابقات انتخابی المپیک ٢٠٢٠ توکیو گفت: در حال حاضر ۵ شناگر خود را برای کسب سهمیه المپیک آماده می‌شود. می‌توان گفت سال گذشته شانس زیادی برای موفقیت در مسابقات گزینشی المپیک داشتیم، اما متاسفانه این رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. به هر حال امیدوارم به این دستاورد مهم دست پیدا کنیم. اکنون منتظر اعلام تاریخ مسابقات انتخابی المپیک از سوی فدراسیون جهانی شنا هستیم تا شناگران بتوانند بر اساس زمان‌بندی مسابقات، خود را برای رقابت‌ها آماده کنند.

دستاورد‌های فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از زبان رضوانی

ملی پوشان شیرجه برای کسب سهمیه المپیک شانس داشتند

رضوانی عنوان کرد: یکی از ۲ شیرجه‌رو‌های خوب کشورمان به روسیه اعزام شد و حدود ٩ ماه در شهر کازان اردو داشت که متاسفانه مسابقات انتخابی المپیک که قرار بود اردیبهشت در ژاپن برگزار شود لغو شد.

او گفت: بانک اطلاعاتی پس از چندین سال راه اندازی شد. مشخصات فردی و سوابق افراد  در این سامانه ثبت می‌شود تا برنامه ریزی‌ها با توجه به آمار افراد فعال و غیرفعال در رشته‌ها صورت گیرد.

رضوانی تجهیز استخر‌های آزادی و بین المللی ۹ دی به سکو‌های روز دنیا و تاچ پد  اظهار کرد: دستگاه‌های تاچ پد مورد تایید فدراسیون جهانی شنا با همکاری این فدراسیون خریداری شده است. امیدوارم با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود و رفع مشکلات اقتصادی کشور که به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه اتفاق افتاده، بتوانیم در ورزش‌های آبی به عنوان یکی از مهمترین ورزش‌های پایه به جایگاه خوبی در سطح آسیا و جهان دست پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار