بالا گرفتن اختلاف گوگل و غول اینترنتی جهان/ گوگل افزونه‌های IAC را حذف می‌کند

به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر اقدامات فریبنده از سوی غول اینترنتی جهان، گوگل تصمیم دارد استفاده از افزونه‌های این شرکت را در کروم ممنوع کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه‌های افزودنی کروم معمولاً دراماتیکی ایجاد نمی‌کنند، اما به نظر می‌رسد افزونه‌های یک شرکت مشکلات زیادی را ایجاد کند. وال استریت ژورنال در مطلبی نوشته است گوگل در حال بررسی وضع مجازات‌های شدید علیه غول اینترنت IAC (InterActive Corp) به دلیل اقدامات فریبنده در افزونه‌های کروم است. گزارش‌های اضافی مرورگر‌ها نوید ویژگی‌هایی را می‌دهد که هرگز تحقق نیافته و کاربران را به سمت تبلیغات اضافی سوق می‌دهند یا حتی در مواردی آن‌ها را فریب می‌دهند.

بر اساس گزارش‌ها یک حسابرسی گوگل نشان داد که برخی از تبلیغات رأی دهنده IAC نه تنها کاربران را به اطلاعات رای دهندگان نمی‌رساند، بلکه نوار ابزار Ask.com را نصب کرده و صفحات اصلی پیش فرض کاربران را تغییر می‌دهد. IAC حتی پس از هشدار گوگل به این شرکت، به تبلیغات خود ادامه داد.

گوگل پنج افزونه IAC را حذف کرده است

هنوز مشخص نیست چه مجازاتی برای این اقدام از سوی گوگل در نظر گرفته شده است، اما طبق منابع وال استریت ژورنال و اسناد فاش شده، گوگل در حال بررسی مجازات‌های ممنوعیتی برای آنهاست. گوگل در حال حاضر پنج افزونه IAC را حذف کرده است، اما موارد قابل ملاحظه دیگری وجود دارد که در صورت ممنوعیت ممکن است کاهش یابد.

اسکات وستوور، سخنگوی گوگل گفت این شرکت در حال بررسی برنامه‌های افزودنی باقیمانده IAC است، اما در مورد اینکه چه اقدامی انجام دهد، تصمیم نگرفته است.

با این حال IAC گوگل را به ضد رقابت بودنی اقدامش متهم کرد. سخنگوی این شرکت ادعا کرد گوگل از وضعیت خود سوءاستفاده کرده است تا تجارت مرورگر این شرکت را به گوشه کوچک اینترنت برده و در تلاش است آن را حتی به پایان برساند. IAC صاحب موتور جستجوی MyWay است، اگرچه این سایت از تبلیغات و نتایج گوگل استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید


این اختلاف در شرایطی برای گوگل پیش آمده که در حال حاضر به دلیل اتهاماتی مبنی بر سوءاستفاده از موقعیت‌های رهبری خود در تبلیغات و جستجو با یک دادخواست ضد انحصاری وزارت دادگستری روبه‌رو است.

منبع: engadget

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار