امام جمعه قزوین:

فعالیت‌های سیاسی نباید ما را از مسیر دین خارج کند

 امام جمعه قزوین گفت: درگیری‌های کاری و فعالیت‌های حزبی و سیاسی نباید ما را از مسیر اصلی دین خارج کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در دیدار با اعضای جامعه روحانیت مبارز استان، با بیان اینکه اگر سیاست را کنار دین قرار دهیم، ایجاد مفسده می‌کند، گفت: اینکه فرموده‌اند سیاست ما عین دیانت ماست، یعنی ما هر آیه‌ای را می‌بینیم، نمی‌توانیم آن را سیاسی نگاه نکنیم، یعنی سیاست و دین درهم تنیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: گاهی در زمان انتخابات، ایمان، اعتقادات و مبانی دینی را کنار می‌گذاریم و تنها برای اینکه حزب و جریان سیاسی اقتضا می‌کند که فلان شخص رییس جمهور یا نماینده مجلس و شورای شهر شود، تمام مبانی اعتقادی را زیر پا می‌گذاریم و به دنبال منافع حزب و جریان خود می‌رویم.

این مسئول با اشاره به اینکه ما باید دنبال سیاست دینی باشیم نه دین سیاسی، گفت: تا به امروز ما از دین سیاسی لطمات زیادی خورده‌ایم، ما باید دنبال سیاست قرآنی باشیم نه قرآن سیاسی، چرا که متاسفانه گاهی به قدری فضا مسموم می‌شود که برگزاری هر جلسه دینی و قرآنی را به مسایل سیاسی ربط می‌دهیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا در تمام عرصه‌ها رقابت ناسالم حزبی، جناحی، چپ، راست، اصولگرایی و اصلاح طلبی کنار گذاشته شود، افزود: این مساله خطرناکی است که باید با نگاه جدی این موضوع را مدیریت کنیم و از تمام مسایل که زمینه ساز تفرقه می‌شود، دوری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به اینکه در تمام مسایل خداوند، قرآن کریم، اهل بیت (ع) و کلام رهبر معظم انقلاب را باید محور قرار داد، اظهار داشت: اگر این محوریت را از دست دهیم دچار اختلاف و تفرقه می‌شویم و اگر هم خداوند محور کارهایمان قرار بگیرد به فرموده امام خمینی (ره) حتی اگر ۱۲۴ هزار پیامبر هم دور هم جمع شوند، هیچ اختلافی بین آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.