مسئول امور حقوقی اداره کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

۷۵ درصد پیگیری‌های حقوقی میراث فرهنگی منجر به صدور رای شد

مسئول امور حقوقی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۸ فقره شکایت در امور حقوقی و پیگیری قضایی در استان ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، لیلی خاکسار مسئول امور حقوقی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۸ فقره شکایت در امور حقوقی و پیگیری قضایی در استان ثبت شده است اظهار داشت: ۷۵ درصد پیگیری‌های حقوقی منجر به صدور رای شد.

او افزود: این شکایت‌ها مربوط به حفاری‌های غیرمجاز، تخریب و تجاوز به حریم آثار تاریخی استان بوده است.


بیشتر بخوانید


خاکسار اضافه کرد: امسال ۷۵ درصد پیگیری‌های حقوقی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان منجر به صدور رای به نفع این اداره کل شد و هفت پرونده مربوط به فعالیت دفاتر غیرمجاز گردشگری و تخلف‌های انجام شده آنان، تهیه و تحویل مراجع قضایی شد.

او ادامه داد: در این مدت ۲۸ فقره درخواست صدور سند برای املاک در اختیار امور حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مانند موزه بزرگ استان، باربند مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر، انبار بهرام‌آباد، تکیه بختیاری‌ها و قلعه فرادنبه به مراجع مرتبط ارائه شده است.

خاکسار گفت: امسال ۵۰ درخواست اعتبار برای تملک تعدادی از بنا‌های تاریخی، تپه‌ها و زمین‌های ثبت شده چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی تنظیم و به مسئولان مرتبط تحویل شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.