برگزاری نماز جمعه در ۵۰ نقطه از کرمان

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان با بیان اینکه نماز جمعه فردا در ۵ نقطه از استان کرمان اقامه نمی‌شود، از برگزاری این فریضه الهی در ۵۰ پایگاه خبر داد.

حجت‌الاسلام سید محمد جعفری، مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: علی رغم اینکه وضعیت استان کرمان از لحاظ بیماری کرونا بهتر از هفته‌های قبل بوده است، اما به منظور همراهی با ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا، نماز جمعه فردا ۱۲ دی ماه در ۵ پایگاه اقامه نخواهد شد، بلکه این فریضه الهی تنها در ۵۰ نقطه از استان کرمان برپا می‌شود.

او با اعلام اینکه به منظور پیشگیری از ویروس منحوس کرونا، فردا در ۵ پایگاه اقامه نماز جمعه برگزار نمی‌شود، افزود: نماز جمعه در شهر‌های کرمان، سیرجان، زرند، رفسنجان و بافت که بحران کرونا حاد و نارنجی است، اقامه نخواهد شد.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان، تابع تصمیمات ستاد کرونا است و تاکنون بهترین همکاری را با ستاد مبارزه با کرونا داشته است، تصریح کرد: به جز شهر‌های نام برده شده، نماز جمعه در سایر پایگاه‌های استان کرمان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

او افزود: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بار‌ها از سوی وزارت بهداشت به عنوان نهاد برتر در همکاری با آن وزارتخانه و ستاد کرونا معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته و اولین نهاد در تعطیل کردن فعالیت‌ها و اجتماعات خود و آخرین آن‌ها در بازگشایی و از سرگیری فعالیت‌ها بوده است.

حجت الاسلام جعفری از تمامی نمازگزاران مناطق اعلام شده خواست: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، ماسک بپوشند، مهر، سجاده و پلاستیک یک بار مصرف برای کفش به همراه داشته باشند و فاصله گذاری اجتماعی را با افراد رعایت کنند.

او با تأکید بر اینکه نمازگزاران باید از دست دادن جداً خودداری کنند، بیان داشت: بانوان، چادر نماز شخصی همراه داشته باشند، تمامی نمازگزاران در منزل وضو بگیرند و افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند، از آمدن به نماز جمعه اجتناب کنند.

حجت الاسلام جعفری افزود: تدابیر بهداشتی برای برگزاری آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه در پایگاه‌هایی که نماز اقامه می‌شود، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.