افتخاری دیگر از دانشگاه یزد/ کسب عنوان تنها طرح برگزیده جشنواره خوارزمی

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد از انتخاب طرح دستگاه تمام خودکار آزمون ته‌نشینی دانشگاه یزد به عنوان تنها طرح برگزیده با ماهیت نوآوری در جشنواره جوان خوارزمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید دشتی زاد، رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد گفت: در بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی، شهرام آقایی استادیار دانشکده مهندسی برق و آرش طهری دانشجوی دکترای مهندسی معدن این دانشگاه با ارائه طرح دستگاه تمام خودکار آزمون ته‌نشینی موفق به کسب عنوان تنها طرح برگزیده این جشنواره در بخش رقابتی دانش پژوهان و فناوران با ماهیت نوآوری شدند.

او افزود: این دستگاه به منظور انجام تست‌های ته‌نشینی از مخلوط کردن نمونه‌ها تا شبیه‌سازی فرآیند‌های مشابه در تیکنر و تعیین پارامتر‌های تیکنر مناسب، ارائه شده است.

دشتی زاد با اشاره به استقبال خوب معادن، مراکز دانشگاهی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی از این طرح، ادامه داد: ارتقای عملکرد این دستگاه برای انجام همزمان سه آزمایش، شرایط مقایسه‌ای را در انجام تحقیقات و آزمایش‌ها فراهم آورده و جایگزین مناسبی برای روش پرخطا و زمان‌گیر دستی است.

او همچنین استفاده سایر دانشجویان از چنین فرصت‌هایی را یکی از عوامل کسب تجربه، پرورش خلاقیت و کارآفرینی عنوان کرد.

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد اظهار کرد: از این دستگاه دو اختراع ثبت و تأییدیه‌های علمی و عملکردی آن نیز اخذ شده است.
این مسئول ادامه داد: همچنین این طرح علاوه بر قرار گرفتن در بین طرح‌های برگزیده دانشگاه و استان، درسال رونق تولید به عنوان یکی از ۱۱ طرح برگزیده ممتاز کشوری در زمینه رونق تولید انتخاب شد، این طرح همچنین گواهی اختراع نوآورانه از بنیادملی نخبگان را کسب کرده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار