لزوم تدوین طرح جامع برای مقابله با تهدیدات در پدافند غیرعامل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای پدافند تدوین طرح جامع ۵ ساله برای مقابله با تهدیدات در پدافند غیرعامل را الزامی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  خوش خبر ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه متناسب با شرایط استان، اقدام‌هایی در راستای تحقق برنامه‌های پدافند غیرعامل صورت گرفته، گفت: بنا به دستور استاندار، تمامی دستگاه‌ها مکلفند متناسب با نوع فعالیتی که دارند، تهدیدات موجود را شناسایی نموده و برای برخورد با آن برنامه داشته باشند.

او با بیان اینکه پیش بینی تهدید‌ها و پیشگیری از بروز آن ها، دو موضوع بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل می‌باشد، گفت: با توجه به اینکه تهدیدات و مشکلات در شرایط مختلف، متفاوت است لذا باید برنامه‌های شورای پدافند غیرعامل، بازبینی شده و متناسب با اقتضائات زمان عملیاتی شوند.

خوش خبر با تأکید بر این که استان، نیازمند برنامه هوشمند متناسب با اقتضائات خود است، گفت: ما نمی‌توانیم در قالب برنامه کوتاه مدت، تاب آوری در برابر مسائل و مشکلات را تضمین کنیم.


بیشتر بخوانید


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تدوین طرح جامع ۵ ساله که بتواند با معرفی استان، تهدیدات و ظرفیت‌ها را به درستی نشان دهد، یکی از مهمترین کار‌هایی است که در شورای پدافند غیرعامل دنبال می‌شود و باید هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

او به موضوع ذخیره سازی انرژی اشاره کرد و گفت: با توجه به برخی شرایط، مثل الان که به جهت برودت هوا و مصرف بیش از اندازه، احتمال قطعی گاز و برق وجود دارد، ارائه راهکار‌هایی برای جلوگیری از هرگونه مشکل که به نوعی آرامش مردم را تهدید کند، ضرورت دارد.

خوش خبر، توجه به نقاط قوت و ضعف استان در همه زمینه‌ها را ضروری دانست و توجه به این اصل مهمترین راهکار برای مقابله با تهدیدات احتمالی خواند.

معاون استاندار ضمن تاکید بر اینکه کمیته‌های عضو شورای پدافند غیرعامل استان می‌بایست از این پس همزمان با ارائه گزارش اقدامات خود، به طرح مسائل و مشکلات احتمالی نیز بپردازند، گفت: این طرح مشکلات باید همراه با پیشنهاد‌های مشخصی برای رفع آن‌ها باشد.
انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار