معرفی خودرو؛

جزئیاتی جدید از EQA مرسدس

EQA یک خودرو کاملاً الکتریکی جدید از کارخانه خودروسازی مرسدس بنز است که قرار است در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  EQA یک خودرو کاملاً الکتریکی جدید از کارخانه خودروسازی مرسدس بنز است که از نظر اندازه و شکل مشابه کراس اوور کلاس GLA است. این خودرو جدید کاملا الکتریکی بخشی از زیر برند EQ است که در حال حاضر بر روی وسایل نقلیه الکتریکی تمرکز دارد و قرار است اواخر امسال تولید ‌شود.

مرسدس فقط اطلاعات مربوط به مدل جهانی از این خودرو را منتشر کرده است و می‌گوید در حال حاضر EQA برای ورود به بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده است. با توجه به اشتیاق آمریکایی‌ها برای خرید شاسی بلندهای لوکس، به ا حتمال زیاد این خودرو حرکت خوبی در این صنعت باشد.

بدنه این خوردو تقریباً مشابه کلاس GLA طراحی شده است، به این معنی که این خوردو یک شاسی بلند ساب کامپکت با پنج صندلی خواهد بود. نیرو در EQA  از یک موتور الکتریکی تأمین می‌شود که آب آن را از یک باتری نصب شده در زیر کف خودرو تأمین می‌کند.

///

کارشناسان انتظار دارند که EQA بازتابی از خودرو بزرگتر یعنی EQC باشد. هنوز قیمت گذاری مشخصی برای این خودرو صورت نگرفته است، علاوه بر این هنوز مشخص نیست این خودرو جدید به چه امکاناتی مجهز خواهد بود یا چه ویژگی‌هایی استانداردی خواهد داشت.

در اروپا و چین، EQA نشان EQA۲۵۰ دارد که نشان می‌دهد این خودرو از یک موتور الکتریکی ۱۸۷ اسب بخار قدرت می‌گیرد. مرسدس هیچ اطلاعات مکانیکی در مورد EQA منتشر نکرده است، اما تنها اطلاعاتی که تاکنون به دست رسیده این است که قدرت EQA  می‌تواند با یک چهار چرخ متحرک قدرتمند و موتور دوگانه با قدرت ۲۸۰ اسب بخار تامین شود.

///

شاسی بلند دیگر یعنی EQC دارای توان خروجی ۴۰۲ اسب بخار است، اما به دلیل اندازه کوچکتر، EQA قدرت کمتری دارد.  EQA از یک باتری ۶۶.۵ کیلووات ساعتی برای تأمین برد رانندگی استفاده خواهد کرد. فضای داخلی EQA یکسان با GLA است، این یعنی پنج صندلی با فضای مناسب بار در داخل دریچه عقب که بسیار فضای مناسبی به نظر می رسد.

///

به دلیل بسته بندی باتری، ممکن است در مقایسه با GLA کمی از فضای بار یا فضای سرنشینان صندلی عقب صرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار