پمپئو: مردم آمریکا توانایی بازگشت به سیاست خارجی اوباما را ندارند

وزیر امور خارجه سابق آمریکا به اظهارات جدید بایدن درباره راهبرد دیپلماتیک جدید این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در اولین حضور خود در رسانه‌ها از زمان پایان خدمت در دولت پیشین، به استراتژی دیپلماتیک تازه اعلام شده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

او شامگاه پنجشنبه ضمن حضور در برنامه شبکه فاکس نیوز به اعلامیه بایدن که گفته بود «آمریکا بازگشته است، دیپلماسی دوباره در مرکز سیاست خارجی ما قرار دارد» واکنش نشان داد و گفت: من فکر نمی‌کنم مردم آمریکا توانایی بازگشت به هشت سال دیگر سیاست خارجی باراک اوباما را داشته باشند. من امیدوارم که آن‌ها با یک سیاست خارجی که دقیقاً شبیه سیاست خارجی ما در آمریکای اول است، جلو بروند.

پمپئو همچنین به انتقادات بایدن از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق که گفته بود «در مقابل روسیه نتوانست ایستادگی کند»، پاسخ داد و گفت: ما سخت تلاش کردیم تا از مداخله روسیه در انتخابات جلوگیری کنیم. من به کاری که انجام دادیم افتخار می‌کنم. من به کاری که برای عقب راندن روسیه انجام دادیم، افتخار می‌کنم.

بلافاصله پس از روی کار آمدن ترامپ، رابرت مولر، مدیر سابق اف بی آی تحقیقاتی را در مورد کارزار انتخاباتی ترامپ آغاز کرد تا مشخص شود آیا روسیه در انتخاب ترامپ دخالت داشته است یا خیر. با این حال، در سال ۲۰۱۹ مولر اعلام کرد که هیچ مدرکی در مورد تبانی کارزار ترامپ با روسیه کشف نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
باز هم باید قیافه این رو ببینیم
آخرین اخبار