سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ بهمن ماه

بازار امروز با افزایش تقاضا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز یکشنبه (۱۹ بهمن ماه) بازار سرمایه با افزایش تقاضا و مثبت در بیشتر نمادها آغاز به کار کرد.

در بازار شاهد تغییر ساختاری هستیم و تغییر دامنه نوسان که به نظر می‌تواند تغییرات مثبت کوتاه مدتی را در کلیت بازار بدنبال داشته باشد بطوری که در مرحله پیش گشایش نظاره گر رد پای تقاضا در اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص ساز هستیم.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ بهمن ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ بهمن ماه

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد آغازی مثبت و متعادل در تمام نماد‌های گروه هستیم بطوری که شپنا با رشد بیش از ۴ درصد و در قیمت ۱۱۱۵ تومان داد و ستد می‌شود. شبندر شروعی مثبت و با دامنه نوسان مثبت ۲ درصد همراه است. شبریز رشد بیش از ۳ درصد دارد و در قیمت ۲۵۴۸ تومان داد وستد می‌شود. شتران در قیمت ۸۴۹ تومان رشد ۲ درصد دارد.

جذاب بودن محدوده‌های قیمتی نماد‌های فلزی‌ها موجب شد تا اکنون افزایش تقاضای بالا نماد‌های فملی و فولاد مبارکه را در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه کند. ذوب رشد ۲ درصد دارد و در قیمت ۳۹۶ تومان داد وستد می‌شود. فزرین در یک قدمی سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

بانکی‌ها در سقف قیمت روزانه قرار گرفتند. وتجارت با صف خید بالای ۶۹ میلیون سهمی در قیمت ۲۸۲ تومان دنبال می‌شود. وبملت با رشد حداکثری در قیمت ۳۸۰ تومان صف خرید بالای ۵ میلیون سهم را تجربه می‌کند. وبصادر، وپاسار، ونوین و اکثر تمام نماد‌ها مثبت و پر تقاضا دنبال می‌شوند.

نماد شستا در قیمت ۲۱۸۰ تومان صف خرید بالای ۳۵ میلیون سهمی دارد.

رشد ۱۶هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۱هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فولاد، فملی و شستا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های کویر، وتوصا و آسیا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

فراورده‌های نفتی امروز با افزایش تقاضا همراه اند. شپنا, شتران, شبندر, شبریز, شنفت, شرانل, شسپا و شاوان نماد‌های موورد توجه گروه اند. شراز و شپاس مثبت و متعادل داد و ستد می‌شوند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۰هزار و ۹۹۰واحدی (۱.۸د‌رصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۶هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۴درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۵۶نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۸۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های شستا، کاما، خودرو، خساپا، غزر، ثبهساز و شپنا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های سپیدار، زملارد، وسپهر، شاروم، کزغال، کمرجان و توریل در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۱۸۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۱۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

نماد دارا یکم در قیمت ۱۴۰۲۵ تومان با رشد ۱۰ درصد دنبال می‌شود و نماد پالایش نیز در قیمت ۸۰۳۶ تومان رشد حداکثری و صف خریدبالای ۲۹ میلیون سهمی دارد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۳۳۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۱۶۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۱۷۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید کزغال، سپیدار و خساپا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام زغال سنگ پروده طبس ۴۱۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش کیسون، وسدید و گدنا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۲۵۰میلیارد تومان (۵۴درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۵۸۰میلیارد تومان (۵۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۶نماد و حجم صف‌های فروش در ۳۱نماد بیش از ۱۰ یلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف سپیدار سیستم آسیا به ۱۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «استخراج زغال سنگ» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۴۱۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۳۰۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «هتل و رستوران» با فشار فروش ۹۵میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۹ درصد از سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع سه هزار و ۲۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۰۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۷۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

رشد شاخص کل به بیش از ۲۴ هزار واحد رسید و شاهد افزایش تقاضای ادامه دار در اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص ساز هستیم.

رایانه ای‌ها نیز معاملاتی نوسانی را تجربه می‌کنند. سپیدار, مفاخر و رافزا نماد‌های مورد توجه گروه اند. پرداخت با فشار فروش داد و ستد می‌شوند. تاپکیش افرا با گرایشی منفی متعادل اند. آپ, رتاپ, رکیش, رانفور, سپ و فن آوا مثبت و متعادل اند.

تقاضای بالا برای خرید بانکی‌ها

وبملت با قیمت ۳۸۰ تومان حجم معاملات ۵۸ میلیونی را پشت سر گذاشته و با تقاضای خرید ۹۸ میلیونی رو به رو است.

وتجارت به قیمت ۲۸۲ تومان رسیده و پس از دادوستد ۱۵۴ میلیون سهم صف خرید ۲۷۶ میلیونی دارد.

وبصادر با رسیدن به قیمت ۲۵۳ تومان بعد از جابجایی ۹۴ میلیون سهم صف خرید ۹۶ میلیونی دارد.

وپارس با رسیدن به ۲۹۴ تومان صف خرید ۲۵۴ میلیونی دارد و تنها ۸ میلیون سهم دادوستد کرده است.تمامی نماد‌های گروه در دامنه مثبت و با افزایش تقاضا دنبال می‌شوند.

در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۳۳۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هشت هزار و ۸۷۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۹۲درصد یعنی هشت هزار و ۱۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «سیمان، آهک و گچ» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «هتل و رستوران» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد شفن، سخاش و وپارس لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به خساپا، فایرا و واحیا معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت پتروشیمی فناوران معادل ۲۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی سایپا با برتری ۲۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۵۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۸۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار