رحمانی فضلی:

همه مردم ایران به مرور واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد

وزیر کشور گفت: به مرور همه مردم ایران واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد و امیدواریم بتوانیم در مدیریت این بیماری موفق باشیم.

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز دوشنبه ٢٠ بهمن ماه در پایان نهمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه فجر گفت: موضوعاتی که امروز در جلسه قرارگاه مطرح شد بیشتر بعد نظارتی داشت. گزارشی که ناظران ما در وزارت بهداشت به قرارگاه دادند از چند جهت موجب دغدغه و نگرانی دوستان است که لازم بود تا عملکرد بخش های مختلف را مرور کنیم و با اتخاذ تصمیمات مناسب بتوانیم مسیر کاهنده را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: فردا اولین مورد تزریق واکسن کرونا انجام می شود و به مرور همه مردم ایران آن را دریافت خواهند کرد و امیدواریم بتوانیم در مدیریت این بیماری موفق باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه نظارت بر ترددها و فعالیت ها در دستگاه های اجرایی از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بود، اظهار کرد: این موضوع امر بسیار مهمی است و از قبل هم در این باره تصمیم گیری شده بود. ما مسئولیت این کار را به حراست دستگاه های اجرایی واگذار کرده ایم و طبق گزارشی که امروز ارائه شد بیش از ۴ میلیون نفر را در ورودی دستگاه های اجرایی کنترل کرده و وضعیت ابتلای آن ها به ویروس کووید نوزده را با کارت ملی آن ها تطبیق دادیم.

وی افزود: این گزارش بسیار مهمی بود، اما عدد با نقطه مطلوب فاصله داشت. مقرر شد سیستم های همه دستگاه های اجرایی اعم از بانک ها، شهرداری ها و تمام اموری که به مردم خدمات ارائه می کنند به سیستم مرکزی وزارت بهداشت متصل باشند و همکاری لازم را انجام دهند. لازم است تا در اینجا از دوستان حراست دستگاه ها تشکر کنم، چون کار بسیار بزرگی صورت گرفته و در ماه های آینده شاهد کنترل ها و تنظیم بیشتری  خواهیم بود.

رحمانی فضلی گفت: در خصوص ورودی و خروجی مرزها گزارشی ارائه شد که دوستان در این حوزه نگرانی هایی داشتند.

وی افزود: تدبیر شد همه دستگاه های مسئول در امور مرزی با محوریت وزارت راه و با کمک دستگاه های مختلف همچون وزارت بهداشت، هلال احمر و نیروی انتظامی تدابیر لازم را برای کنترل همه مرزها از جمله مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با دستور العمل ها و برنامه ریزی های ابلاغ شده وزارت راه و شهرسازی تشدید کنند و حد الامکان از ورود این بیماری توسط افراد ناقل جلوگیری شود.

وزیر کشور اظهار کرد: ایام دهه فجر است و هر سال طبق سنت انقلابی به راهپیمایی می رفتیم که امسال تصمیمات ویژه ای گرفته شده و ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر درباره آخرین اقدامات انجام شده در این حوزه گزارش مفصلی ارائه کرد. مقرر شد راهپیمایی به صورت موتوری و خودرویی انجام شود تا بتوانیم علاوه‌ بر نشان دادن شکوه و عظمت انقلاب اسلامی دستورالعمل های بهداشتی را هم رعایت کنیم.

وی ادامه داد: گزارش خوبی از فعالیت های صورت گرفته ارائه و قرار شد تا سخنران‌ها نیز با استفاده از ظرفیت صداوسیمای ملی و استانی استفاده شود تا مردم بتوانند از رسانه ملی و فضای مجازی استفاده کنند.

وزیر کشور آمادگی برای نوروز را از دیگر موضوعات مهمی دانست که در این جلسه مطرح شد و گفت: ما برای نوروز در چند مورد نگرانی داریم. یکی از موضوعات نمایشگاه های بهاری و محل های خرید و فروش و دستفروش هاست. موضوع بعدی ترددهای جاده ای و سومین موضوع هم امکان اقامتی و مهمان پذیر ها بود که در جلسه قبلی برای آن ها تصمیماتی اتخاذ و گزارش گیری شد.

وی ادامه داد: وزارت گردشگری موظف است همه مراکز اقامتی عمومی و خصوصی، رستوران ها، هتل ها، مسافرخانه ها و همچنین مراکز تجمع افراد مختلف را به طور دقیق طبق دستورالعمل های بهداشتی کنترل کند. قرار شد تا نیروی انتظامی با استفاده از تجربیات یک سال گذشته در مقاطع مختلف برنامه ای را تنظیم کرده و به قرارگاه ارائه کند تا پس از تصویب بتوانیم عید نوروز را برای مردم با نشاط نسبی نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: اگر روند کاهندگی این بیماری با کمک مردم و تزریق واکسن به گونه ای باشد که ما اطمینان خاطر بهتر و بیشتری پیداکنیم حتما در جهت طرح بازگشایی مسافرت ها اقداماتی خواهیم کرد، ولی اگر با کاهش بیشتر بیماری روبرو شویم مجبوریم تا محدودیت ها را افزایش دهیم. از مردم خواهش می کنم رعایت کنندتا عید نوروز بانشاطی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
میگم به ما دوازدهمی ها هم بزنید خرداد امتحان نهایی حضوری اجباری داریم بعدشم کنکور لطفا یه جور بزنید ما تا آخر فروردین زده باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
کدوم گروه آسیب پذیرا یا جوونا ?? زیر ۶۵ سال میشن ب مرور زمان شاید دوسال دیگه بیچاره ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
منم واکسن میخوام بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
هر ارگان که نقشی در تهیه و یا تولید واکسن داشته باید خود همان نهاد واکسن کرونای مورد تایید خودش را بزند تا واکسن ها قاطی نشود شاید کسی فقط تمایل داشته باشد واکسن خارجی بزند و یا فرد دیگری فقط تمایل داشته باشد واکسن داخلی بزند پس برای رفع هرگونه شبهه هر ارگان فقط یک نوع واکسن مخصوص خود را توزیع کند و لاغیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
زیر ۶۵ سال چی???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
به مرور یعنی چند وقت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
4 سال دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
بهتر نبود جوونا رو واکسینه کنید تا سالمندان ...جوونا بیشتر در معرض خطرن چون واسه ََشغلشون همش بیرونن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
به ما مردم هم همون واکسنی رو که به مسئولین زدید که دیگه بدون ماسک هستن! از همون بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
خدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
به مانند بقیه مدیریتها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
دولت و مدیریت
چه با حال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
اول خودتون بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
واکسن ایرانی یا روسی؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۹:۳۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
در تهیه و توزیع واکسن سرعت بیشتری به خرج دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
راس میگه کند عمل میکنن احسنت ب شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
ماشین که نیست گاز بدی، درخت هست باید بشینی تا ثمر بده
آخرین اخبار