در ۷ سال گذشته؛

تخت‌های بیمارستانی بوشهر ۷۰ درصد افزایش یافت

معاون کل وزیر بهداشت گفت: درهفت سال گذشته با ساخت ۷۰۰ تخت بیمارستانی ۷۰ درصد به ظرفیت مراکز درمانی استان بوشهر افزوده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به بوشهر سفر کرده است، امروز در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای این شهر که به صورت ارتباط تصویری به دستور رئیس جمهور انجام گرفت، بیان کرد: این بیمارستان دو خصوصیت مهم دارد؛ یکی آمادگی کامل برای رویارویی با حوادث احتمالی هسته‌ای است که برای این کار، مراقبت‌های ویژه، بخش و اورژانس هسته‌ای در بیمارستان ایجاد شده است و دیگری می‌تواند خدمات عمومی به مردم ارائه کند.

او ادامه داد: با افتتاح این بیمارستان فشاری که به علت درمان بیماران کرونایی بر روی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بود، برداشته می‌شود و مردم سایر خدمات درمانی را دریافت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


معاون کل وزیر بهداشت افزود: با افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر با ۱۱۱ تخت، تعداد تخت‌های بیمارستانی این استان از هزار تخت در سال ۹۲ به هزار و ۷۰۰ تخت رسید. یعنی در این دوره هفت ساله معادل ۷۰ درصد تخت سازی بیمارستانی که در ۸۰ یا ۹۰ سال صورت گرفته، انجام شده است. افزون براین اکنون ۵۰۰ تخت بیمارستانی هم در این استان ساخته شده است.

حریرچی عنوان کرد: در استان بوشهر، ۱۶۴ مرکز بهداشتی و درمانی یا نوسازی و یا بازسازی شده است، ۱۲ مرکز هم در حال بازسازی است که به این ترتیب همه مراکز درمانی و بهداشتی استان که عمر ۲۵ تا ۴۰ ساله داشتند، دارای ساختمان جدید می‌شوند یا کامل بازسازی می‌شوند.

او همچنین گفت: نکته مهمی که با افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای در بوشهر رخ می‌دهد این است که ۸۵ تا ۹۰ درصد کل بیماری‌ها در استان درمان شود تا مردم مجبور نباشند به استان‌های دیگر سفر کنند.

معاون کل وزیر بهداشت بیان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، برای بستری بیماران در مراکز درمانی دولتی، زیر ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود یعنی برای اعمال جراحی شایع یا سرطان که با تعرفه دولتی ۳ تا ۴ میلیون هزینه دارد، از مردم ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود، در همین حال اگر فردی برای دریافت خدمات درمانی مجور به سفر به استان دیگر شود، هزینه سفر و اقامتش در استان دیگر بیش از درمان اصلی می‌شود.

حریرچی ابراز امیدواری کرد با حمایت دولت بیشتر درمان‌ها در هر استان صورت گیرد و پرداختی مردم برای سلامت کاهش یابد.

او همچنین یاد ۹ شهید مدافع سلامت استان بوشهر را گرامی داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.