آیا می‌توان فردوسی پور را آمر به معروف و ناهی از منکر ورزشی معرفی کرد؟

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت:اگر فردوسی پور به عنوان آمربه معروف و ناهی ازمنکر درحوزه فوتبال تایید شود،می‌توان از او حمایت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام روح الله میرزایی قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جمع خبرنگاران در بوشهر بیان کرد: نقد کردن مسئولان از سوی مردم، حق طبیعی آنان است، ولی این حق نباید تبدیل به توهین شود.

او با اشاره به اقدام عده‌ای در اهانت به رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: این اتفاق در حالی رخ داد که در قرآن آمده حتی باید از توهین به دشمنان خداوند نیز اجتناب شود.

 قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور معتقد است: چنانچه فضا برای امر به معروف و نهی از منکر مسئولان وجود داشت شاید چنین صحنه‎‌ای در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال رقم نمی‌‏خورد.

میرزایی گفت: امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند کارساز و کارآمد باشد، ولی عده‌‎ای دوست ندارند این فریضه به جایگاه اصلی خود برسد و تمایل دارند در جایگاه حداقلی خودش باقی بماند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم زنده نیست، چون معنی آن را نمی‌‎دانند و اگر این فریضه تشریح شود برای عموم مردم بسیار کارآمد و کارساز خواهد بود.

 قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، با اشاره به جایگاه خبرنگاران در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مسئولان، افزود: خبرنگاران با انعکاس مشکلات جامعه و یا تمجید از رویداد‌های ارزشمند این فریضه را جامه عمل می‌پوشانند.

میرزایی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند بزرگ‌ترین نوع منکر گلوگاه‌های فساد است که این مهم می‌تواند در بخش‌های مختلفی بروز و ظهور داشته باشد.

او، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر امکان حمایت از عادل فردوسی پور به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر در حوزه فوتبال بیان کرد: در این زمینه چنانچه در قالب گروه‌های تخصصی، گروه ورزشی تشکیل شود و فعالیت او را به عنوان آمر به معروف بودن و ناهی از منکر  تایید کند، ستاد مرکزی حمایت لازم را از این مجری تلویزیونی برای تداوم فعالیت رسانه‌ای اعلام خواهد کرد.

 قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور درباره توسعه شورای امربه معروف و نهی از منکر عنوان کرد: تا دو سال پیش این شورا تنها در ۶۰ درصد دستگاه‌‎های کشور تشکیل شده بود، اما اکنون به بیش از ۹۰ درصد رسیده‌ است.

میرزایی اعلام کرد: در تفاهم‌نامه‌‎ای که بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر و قوه قضائیه منعقد شده این قوه ملزم به گرفتن وکیل رایگان برای آمران به معروف و ناهیان از منکر است و بر این اساس تاکنون برای انجام کارهای قضائی ۴۰۰ تن از آمران وکیل گرفته شده است.

او با اشاره به تشکیل گروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: امسال هزار و ۳۰۰ گروه تخصصی در این بخش تشکیل شده است و پیش بینی می‌شود برای سال آینده تعدادشان به ۱۰ هزار گروه برسد که در ۱۶ عرصه مختلف قابلیت فعالیت دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.