آقا علی‌نژاد: برگزاری همایش‌ها در عملکرد المپین‌ها موثر است

مشاور تخصصی آکادمی ملی المپیک، برگزاری همایش علمی و تخصصی را در عملکرد ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی تاثیر گذار دانست.

حمید آقا علی‌نژاد، مشاور تخصصی  آکادمی ملی المپیک در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دومین همایش آکادمی المپیک و پارالمپیک اظهار کرد: ما اولین همایش المپیک و پارالمپیک را سال گذشته و دومین مراسم  را امسال برگزار کردیم. این همایش  با رویکردی متفاوت نسبت به دیگر همایش‌های علمی  برگزار شد؛ چرا که سایر نشست‌ها به صورت سخنرانی و بیان آخرین دستاوردهای علمی به دانشجویان و اساتید برگزار می‌شوند. سعی ما بر این است که همایشی علمی، تخصصی و کاربردی با رویکرد علمی برگزار کنیم.

او ادامه داد: ما از تمامی اساتید دعوت کردیم تا آخرین دستاورد‌های علمی خود را به صورت  کاربردی به ورزشکاران و مربیان ارائه دهند.

او درباره بررسی عملکرد ورزشکاران گفت: آکادمی ملی المپیک بخش‌های مختلف مثل بخش سنجش و اندازه گیری، بخش پزشکی ورزشی و بخش روانشناسی ورزشی دارد و این بخش‌ها در عملکرد ورزشکاران نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

آقا علی‌نژاد  بیان کرد: بخش سنجش و اندازه گیری در توسعه‌ قابلیت‌های جسمانی و ارزیابی آن‌ها  و در پیشبرد این قابلیت‌ها برای رسیدن ورزشکاران به اوج عملکرد موثر است. در بخش پزشکی ورزشی مراقبت از ورزشکاران در آسیب ندیدن ورزشی و در صورت مصدومیت نحوه بازگشت ورزشکاران به حوزه خود بسیار مهم است. بخش روانشناسی ورزشی هم در بحث روحی و روانی نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

او تصریح کرد: آکادمی ملی المپیک تمام تلاش خود را می‌کند تا آخرین دستاورد‌های علمی که در عملکرد ورزشکاران تاثیر گذار هستند را به آن‌ها منتقل کند.

 آقا علی‌نژاد درباره موفقیت ورزشکاران در مسابقات المپیک و پارالمپیک اظهار کرد: بسیار امیدوار هستم. تمام دنیا با وجود شیوع ویروس کرونا سال سختی را سپری کرده اند. البته آکادمی ملی المپیک تمام تلاش خود را می‌کند تا ورزشکاران در مسابقات المپیک و پارالمپیک بهترین عملکرد را داشته باشند و بتوانیم نسبت به ادوار گذشته پیشرفت کنیم.  

او خاطر نشان کرد: من از تمام دوستانی که در حوزه قهرمانی فعال هستند، دعوت می کنم با مراجعه به سایت آکادمی ملی المپیک در نشست‌های تخصصی این همایش ۲ روزه شرکت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار