آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد؛

ضرورت برخورد قاطع با دلالان اقتصادی

آیت الله مکارم شیرازی دلال بازی را یکی از عوامل گرانی‌ها دانست و بر برخورد قاطع با دلالان اقتصادی تاکید کرد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید امروز  در دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور مسئولان را به تلاش و همت بیشتر برای حل مشکلات مردم ،به ویژه مسئله گرانی ها و رفع معضلات اقتصادی توصیه کرد و گفت: امروز نابسامانی‌ های اقتصادی و مشکلات معیشتی به شدت مردم را رنج می‌دهد؛ یکی از این مشکلات که همه از آن دم می‌زنند مسئله دلال‌ها است؛ داد همه از دست این دلالان بلند است؛ اما در عین حال کسی نمی‌تواند جلوی شان را بگیرد.

این مرجع تقلید در همین زمینه تصریح کرد: این‌ها چه کسانی هستند که زور دستگاه قضا و دولت به آن‌ها نمی‌رسد! این مسئله برای مردم و افکار عمومی تبدیل به معما شده است؛ به عقیده ما اگر محکم با آن‌ها برخورد شود در کاهش گرانی‌ها مؤثر خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به نابسامانی وضعیت ارز در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که باعث بدبینی شده، تصور این موضوع است که دولت می‌خواهد قیمت ارز را بالا نگه دارد تا از این طریق مشکلات خود را حل کند و تا زمانی که مسئله ارز و گرانی آن حل و ساماندهی نشود، مشکل ارزاق و مایحتاج مردم هم حل نخواهد شد، دولت می‌بایست با بهره گیری از نظرات کارشناسان به این مسئله توجه و برای رفع آن برنامه‌ریزی کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به موضوع برجام و بدعهدی غربی‌ها و آمریکایی‌ها گفت: آمریکا و ترامپ در حالی از یک توافق بین المللی خارج شدند که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود عمل کرده بود.

او افزود: سؤال این است که چرا دولت، وزرا و مسئولان ما از خارجی ‌ها و آمریکایی‌ ها این موضوع را با جدیت مطالبه نمی‌کنند که حالا آن‌ها از موضع طلبکاری با ما برخورد می‌کنند و به دنبال گرفتن امتیاز‌های بیشتر هستند؟!

این مرجع تقلید در ادامه امنیت امروز ایران اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: در شرایطی که کشورهای پیرامون درگیر نا امنی هستند،امنیت  ما مثال‌زدنی و نتیجه لطف الهی و زحمت مسئولان امر است.


آیت الله مکارم شیرازی افزود: با وجود همه دشمنی‌ها و مشکلات ریز و درشتی که وجود دارد، کشور ما جزو امن‌ترین کشورهاست و امیدواریم همه مسئولان و دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
باید محاکمه واعدام گردند زیرا نوعی اخلال در نظام اقتصادی بطور گسترده وعمده می باشد تا درس عبرتی برای بقیه باشد.
آخرین اخبار