یک علت غیرمنتظره که منجر به سکته می‌شود

وقوع سکته مغزی یا قلبی عوامل مختلفی دارد، اما برخی عوامل آن هنوز ناشناخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دلایل زیادی برای سکته مغزی وجود دارد که ممکن است ناشی از عوامل استرس زا یا موارد دیگر باشد، اما آخرین مطالعه وجود عواملی را نشان می‌دهد که یا از آن‌ها بی اطلاع هستیم و یا انتظار آن‌ها را نداریم.

سایت خبری پزشکی "Medical News Today" گزارش داده است که افراد مبتلا به التهاب لثه بیشتر دچار حمله قلبی و مغزی می‌شوند.

توماس ون دایک، سرپرست تیم تحقیق برای مطالعه انجام شده توسط دانشکده دندانپزشکی هاروارد در بوستون، گفت: اگر شما بیماری قلبی عروقی دارید، التهاب لثه را نادیده نگیرید؛ زیرا ممکن است خطرناک‌تر شده و فرد را مستعد حملات قلبی کند.

این مطالعه نشان داد افرادی که در ابتدای مطالعه التهاب فعال در لثه داشتند، بیشتر دچار بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی می‌شوند.

التهاب لثه و بیماری‌های قلبی معمولاً با عوامل مختلفی از جمله سیگار کشیدن، فشار خون بالا، دیابت و چربی خون بالا همراه است.

محققان دلیل این امر را این واقعیت دانستند که باکتری‌هایی که در التهاب لثه ظاهر می‌شوند از طریق خون در بدن گردش می‌کنند و منجر به عفونت در رگ‌های خونی قلب و همچنین بروز عفونت در دریچه‌های قلب می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۱۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
همه باید به یه دلیلی یا بی دلیلی از این دنیای فانی خراب شده وحشتناک بی عدالت تبعیضگر ناکام کننده نا امید کننده بشریت بروند به دنیای باقی بیمار و غصه دار و بینوا فقیر گدا تهی دست باشیم میمیریم سالام سرحال ثروتمند هم باشیم بی دلیل یا با دلیل میمیریم احدی هم نمی تونه جلوی مرگ رو بگیره احدی هم نمی تونه یک لحظه به طول عمر کسی اضافه و کم کنه زمانی که قرار مرگ جان موجودات رو بگیره میاد و میگیره شما زیاد با این تفاسیر مزخرفتون نمی خواد بشوید دایه عزیز تر از مادر طرفی رو میشناختیم عمری همه گندو لجنی کشید و همه چیز حرام و حلال هم می خورد 100 سالم عمر کرد مرد طرفی رو هم می شناختیم جوان ورزشکار سرحال با نشاط یهو افتاد مرد !!! راه رفتنی رو باید رفت دیر و زود داره ولی سوختو سوز نداره . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار