صرفه جویی ۳۲۳ میلیون لیتر بنزین در آذربایجان غربی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: مصرف CNG در سبد سوخت حمل و نقل مرکز و شهر‌های شمال استان آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۹ به میزان ۳۲۳ میلیون مترمکعب رسید که به همان میزان در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

احمد مجرد مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از صرفه جویی بالغ بر ۳۲۳ میلیون لیتر بنزین در سالی که گذشت خبر داد و گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ استفاده مردم از سوخت پاک در منطقه ارومیه یکی از دلایل رشد ۸ درصدی مصرف CNG در منطقه می‌باشد.

مجرد گفت: توسعه و تجهیز جایگاه‌های CNG و همچنین فرایند تبدیل دوگانه سوز نمودن خودرو‌های عمومی به CNG در منطقه مطلوب بوده و استان آذربایجان غربی به لحاظ مصرف CNG رتبه ششم را پس از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان و فارس به خود اختصاص داده است.

او افزود: در حال حاضر بالغ بر ۷۵ باب جایگاه تک منظوره و دومنظوره CNG در سطح مرکز و شهر‌های شمال استان آذربایجان غربی فعال بوده و در حال عرضه CNG به خودرو‌های دوگانه سوز هستند.

مدیر منطقه ارومیه تصریح کرد: جمعا به تعداد ۴۹۶ نازل فعال در جایگاه‌های یاد شده وجود دارد و مجموع ظرفیت کمپرسور‌های بهره برداری شده در جایگاه‌ها ۹۹ هزارو ۴۴۰ مترمکعب در ساعت است.

مجرد افزود: میزان متوسط مصرف روزانه CNG در مرکز و شهر‌های شمال استان آذربایجان غربی بالغ بر ۸۹۰ هزار مترمکعب است که این میزان کمتر از ظرفیت کمپرسور جایگاه‌های CNG بوده و به همین جهت میزان انتظار سوختگیری رانندگان در جایگاه‌های CNG نزدیک به صفر میباشد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.