افتتاح طرح های بزرگ شهری شیراز در سال ۹۹

۱۰ طرح بزرگ شهری شیراز با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹ به بهره برداری رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: طرح تقاطع چندسطحی شهید رودکی، بزرگراه مهندسین، تقاطع غیرهمسطح شهیدان یغمور، توسعه‌ زیرگذر گلستان، پل دکتر خدادوست، تقاطع استاد بهمن بیگی و پل چپگرد دلگشا از جمله  طرح هایی است که با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال در سال   ۹۹ به بهره برداری رسید.

او، با اشاره به اجرای نهضت آسفالت که با هدف بهسازی معابر در سطح شهر شیراز انجام شد بیان کرد: پارسال بیشترین آمار اجرای آسفالت را در مقایسه با ۵ سال پیش از آن داشته ایم و با وجود افزایش چشمگیر قیمت قیر، ۴ میلیون و ۱۴۰ هزار مترمربع از معابر شیراز آسفالت شد.

صالحی، تصریح کرد: در حال بررسی و تامین قیر مورد نیاز برای اجرای فاز دوم نهضت آسفالت در محلات هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، ادامه داد: فاز ۳ بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی با ۶ و نیم کیلومتر طول بزرگترین طرح شهرداری است که عملیات کوه برداری و انفجارات سنگین انجام شده و پیشرفت آن ۷۵ درصد است.

او، افزود: از سال ۹۶ تا ۹۹ تعداد ۱۳ تقاطع غیرهمسطح در شهر اجرا شد که تا اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه امسال شاهد افتتاح طرح های متعددی خواهیم بود.

صالحی، درباره آخرین وضعیت ساختمان مرکزی شهرداری اضافه کرد: بعد از رکود چند ساله، در سال ۹۹ و همکاری شهرداری با پیمانکار امسال موفق شدیم برنامه ریزی مدونی برای پیشرفت طرح داشته باشیم که امروز در بخش تاسیسات مکانیکی و برقی در حال تجهیز ساختمان هستیم که انتظار می رود تا پایان اردیبهشت ماه امسال ساختمان آماده شود و برخی از معاونت‌ها در این ساختمان مسقر شوند و خدمات لازم و بهتری را به شهروندان ارائه دهند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، در خصوص پردیس سینمایی جوان اظهار کرد: این طرح در سال ۹۹ دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است که برای تجهیز این طرح فرهنگی در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار هستیم تا بتوانیم اواخر تیرماه یا اوایل مردادماه نمایش فیلم را در سالن‌ها داشته باشیم.

او،  گفت: انتظار می رود در مرداد ماه امسال تقاطع غیر مسطح مدافعان سلامت زیر بار ترافیکی برود، هر چند زمانبندی افتتاح طرح ۲۴ ماهه بوده و با برنامه ریزی ویژه طرح ۱۱ ماهه تعریف شده است.

صالحی، بیان کرد: طرح پل صداقت در سطح منطقه ۹ با همکاری شهرداری این منطقه به بهره برداری می رسد که در حال حاضر این طرح دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و  انتظار می رود در خرداد ماه به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، تصریح کرد: طرح تقاطع سعدی به خرامه در مهرماه سال ۹۹ شروع شد و به دلیل موقعیت خاص  برای رفاه شهروندانی که از این مسیر به سمت بهشت احمدی تردد دارند تلاش می‌شود در روز شیراز به بهره برداری برسد.

او، در خصوص شیب شکن چمران و کنترل سیلاب روی رودخانه خشک ادامه داد: این طرح از تابستان آماده بهره برداری است.

صالحی، با اشاره به ساخت اولین فرهنگسرای معلولان در بوستان جوان افزود: با توجه به زمانبندی و تامین اعتبار عملیات سازه‌ای آن تا پایان نیمه اول امسال به طول انجامیده  که پس از آن نوبت تجهیز این فرهنگسرا می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز،اضافه کرد: اجرای اسکلت بتنی ساختمان پلیس راهور به عنوان دیگر طرح تکمیل شده این معاونت است.

او، اظهارکرد: باغ ایرانی، باغ موزه هنر، پل رودخانه‌ای مولوی و بزرگراه امام خامنه‌ای دیگر طرح های مهمی بوده که  به آن‌ها اشاره شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار