جمع آوری ۴۹۶ میلیارد ریال زکات در خوزستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: طی سال ۹۹، ۴۹۶ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در نخستین نشست شورای زکات استان گفت : در آیات و روایات در خصوص زکات و پرداخت آن تاکید فراوان شده است و  همگان از جمله روحانیون و دستگاه های فرهنگی باید در خصوص ترویج فرهنگ زکات هر چه بیشتر در جامعه تلاش و همت کنند.

جمال شیبه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان نیز در این نشست گفت : پارسال ۴۹۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان جمع آوری شده است که این میزان زکات نسبت به نیت افراد زکات دهنده در بخش هایی از جمله کمک به فقرا ، طرح های عمرانی و اقدامات فرهنگی هزینه می شود.

او افزود: ۷۰ درصد زکاتی که در خوزستان جمع‌آوری می‌شود صرف کمک به نیازمندان و محرومان این استان  و ۳۰ درصد دیگر زکات جمع آوری شده نیز صرف انجام پروژه‌های عمرانی همچون ساخت غسالخانه، مسجد و ... می‌شود.

شیبه با اشاره به عملکرد ضعیف در بخش زکات در سال ۹۷ اظهار داشت: میزان جمع‌آوری زکات در سال ۹۹ در خوزستان نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۱۰ درصدی داشت و  برنامه مصوب پارسال استان برای جمع آوری زکات ۴۵۰ میلیارد ریال بود که بیش از برنامه کاری، مبلغی بالغ بر ۴۹۶ میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: امکان تهیه نرم افزاری برای تعیین میزان زکات در محل برای اطلاع کشاورزان را داریم که با موافقت اعضای شورای زکات می‌توان این نرم افزار را فراهم کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: از سازمان جهاد کشاورزی خوزستان انتظار داریم که امکان دسترسی مبلغان زکات را به سایت پهنه که میزان تولیدات کشاورزی خوزستان را نشان می دهد فراهم کند تا در جمع‌آوری زکات دقیق تر عمل کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.