هدف گرفته شدن کاروان ارتش آمریکا در الانبار عراق

یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در استان الانبار عراق هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کانال خبری صابرین نیوز، یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در شهر فلوجه واقع در استان الانبار عراق هدف حمله قرار گرفت.

سه روز پیش نیز یک کاروان لجستیکی نیرو‌های آمریکایی که از مرز کویت وارد عراق شده بود، در بزرگراه استان بابل به سمت بغداد هدف انفجار بمب کناره جاده‌ای قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، انفجار دیگری نیز در همین منطقه یک کامیون دیگر وابسته به ائتلاف آمریکایی را هدف قرار داد.

با توجه به اینکه نظامیان آمریکا بدون اعتنا به خواست ملت و مجلس عراق خاک این کشور را ترک نمی‌کنند کاروان‌های لجستیک آمریکا مدام مورد هدف قرار می‌گیرد.

روز گذشته، «قیس خزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق در واکنش به سخنان فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در خصوص خروج از عراق اعلام کرد شیوه افغانستان، تنها راه برای اخراج نیرو‌های آمریکایی است.

خزعلی در توییتی روز شنبه اعلام کرد: سخنان اخیر فرمانده سنتکام دلیل آشکار بر عدم جدیت دولت آمریکا در زمینه خروج نیروهایش از خاک عراق است.

او در ادامه افزود: در صورتی که تکذیبی از سوی دولت عراق در این زمینه صادر نشود، این مسأله دلیلی بر عدم اعتبار سخنان آن‌ها در زمینه خروج نیرو‌های آمریکایی‌ای از خاک عراق است؛ هرچند آن‌ها این سخنان را به شکل علنی بیان کرده باشند.

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق در ادامه افزود: آمریکایی‌ها یکی پس از دیگری دلیل ارائه می‌دهند که زبان گفتگو و منطق به درد آن‌ها نمی‌خورد و روش افغانستان، تنها راه برای اخراج آنهاست.

ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده نیرو‌های مرکزی آمریکا پیشتردر سخنانی اعلام کرده بود آمریکا شمار نیروهایش را در عراق بنا به تمایل دولت عراق کاهش نخواهد داد. او گفته بود: واشنگتن هیچ طرحی برای کاهش شمار نیروهایش در این کشور به مانند آنچه در افغانستان انجام می‌دهد، ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار