تمبر «بوشهر پایتخت مهارت آموزی انرژی کشور» رونمایی شد

تمبر«بوشهر پایتخت مهارت آموزی انرژی کشور» با حضور مسئولان استان در جلسه شورای مهارت آموزی و برنامه ریزی استان بوشهر رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان بوشهر  تمبر«بوشهر پایتخت مهارت آموزی انرژی کشور» در جلسه شورای مهارت آموزی و برنامه ریزی این استان رونمایی شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در این جلسه عنوان کرد: بوشهر خاستگاه بسیاری از طرح‌ها و اقدام‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور بوده و اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای در این زمینه از اولین تمبر مهارت آموزی کشور در حوزه انرژی رونمایی کرد.

عبدالمجید دراهکی با قدردانی از حمایت‌های ویژه استاندار و مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای  راه اندازی مراکز ملی مهارت آموزی نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر، گفت: اجرای آموزش‌های ویژه در حوزه انرژی باعث شده استان بوشهر در این حوزه در کشورجایگاه شاخصی داشته باشد و به عنوان پایتخت مهارت آموزی کشور از سوی شورای گسترش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای انتخاب شود.

 او، وجود ظرفیت‌های عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر را در این انتخاب مهم دانست و افزود: این طرح در شورای گسترش مهارت‌آموزی کشور تصویب شد و بر این اساس مرکز ملی گاز کشور در عسلویه و ایجاد مرکز تربیت مربی در حوزه نفت و گاز در شهرستان کنگان در این زمینه ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، ایجاد مرکز مهارت آموزی ویژه صنایع نفت و گاز را از نیاز‌های مهم این استان برشمرد و بیان کرد: امسال در هفته دولت اولین مرکز ملی مهارت‌آموزی گاز کشور با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان عسلویه افتتاح می‌شود که نقش مهمی در مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان استان در ظرفیت‌های یاد شده دارد.

دراهکی با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی به سمت ظرفیت‌های اشتغال در استان سوق داده شده است، عنوان کرد: نخستین مرکز مهارت‌آموزی تخصصی صنایع دریایی و بندری کشور در شهرستان دیر پایه‌گذاری شده است.

او گفت: مجوز مرکز هتل‌داری و بوم‌گردی جنوب کشور هم در استان بوشهر صادر شده و تا ۵ ماه آینده قابل افتتاح است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.