زمان چالش برانگیزترین ماموریت چین در مریخ!

انتظار می رود چین اقدام به فرود جاه طلبانه روی مریخ کند و هر دو سطح نشین و مریخ نورد خود را روی سیاره سرخ بنشاند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بیزنس اینسایدر، چین در قالب ماموریت Tianwen-1 ، در آستانه تلاش برای فرود بر روی مریخ است. معنای نام ماموریت Tianwen-1 ، "سوالات به آسمان" است. هدف آن به عنوان اولین مأموریت مریخی چین هم، این است که یک سفینه فضایی به مدار سیاره برود ، یک سکوی فرود بر روی سطح مریخ بیاندازد و یک مریخ نورد را در مریخ مستقر کند.

مراحل اول کامل است. این مأموریت در ژوئیه سال 2020 آغاز شد و فضاپیما در ماه فوریه به مدار مریخ رفت. اکنون مدارگرد در حال آماده سازی برای آزاد کردن کپسولی است که حامل لندر (سطح نشین) و مریخ نورد است. این هواپیما باید در جو مریخ یک چتر را مستقر کند ، سپس سطح نشین را آزاد کند ، تا راننده ها رو به پایین حرکت کنند و خود را به سطح مریخ برسانند. اگر همه چیز خوب پیش برود ، بعدا لندر Tianwen-1 یک رمپ دو مسیره برای مریخ نورد شش چرخ را مستقر می کند تا به خاک مریخ قدم بگذارد.

تلاش چین برای فرود بر روی سطح مریخ

تلاش برای فرود مریخ نورد چینی برای جمعه ساعت 7:11 بعدازظهر به وقت شرق (ET) برنامه ریزی شده است. اداره ملی فضایی چین (CNSA) این زمان بندی را تأیید نکرده است ، اما قبلاً گفته بود که تلاش می کند فرود "چالش برانگیزترین قسمت ماموریت" را در ماه مه انجام دهد.

تلاش چین برای فرود روی سطح مریخ

تیان‌وِن ۱ (Tianwen-1)، یک مأموریت میان‌سیاره‌ای از سوی سازمان ملی فضایی چین برای ارسال یک فضاپیمای رباتیک به مریخ است که شامل یک مدارگرد، یک سطح‌نشین و یک مریخ‌نورد است. این مأموریت با موفقیت از پایگاه پرتاب‌های فضاپیمای مرکز فضایی ون‌چانگ در ۲۳ ژوئیه سال ۲۰۲۰ با یک موشک چانگ ژنگ ۵ آغاز شد و در مسیر مریخ قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار