زمین‌لرزه به آثار تاریخی کنگان آسیب نزد/ بررسی‌های بیشتر در دست انجام است

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر گفت: ارزیابی اولیه حاکی است که زلزله یکشنبه شب به آثار تاریخی شهرستان کنگان آسیب نزده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله ابراهیمی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بیان کرد: بررسی اولیه کارشناسان فنی نشان می‌دهد، زلزله ۴.۵ ریشتری دوشنبه شب کنگان آسیبی به آثار تاریخی این شهرستان نرسانده است.

او  افزود: نتیجه بررسی‌های دقیق‌تر باید با ارزیابی آثار اعلام شود، زیرا آثار متعددی در بندر تاریخی سیراف وجود دارد که از ارزش تاریخی بسیار بالایی برخوردارند. چنانچه خسارتی به ابنیه‌های تاریخی وارد شده باشد اعلام خواهد شد.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بیان کرد: تثبیت، ساماندهی و پاکسازی آثار تاریخی سیراف پارسال انجام گرته است که دغدغه ما را نسبت به وقوع زمین‌لرزه‌های اینچنینی کمتر می‌کند و تلاش خواهیم کرد با مرمت دیگر آثار استان نسبت به مقام سازی ابنیه‌های تاریخی اقدام کنیم.


بیشتر بخوانید


زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت ۲۲:۰۲:۵۰ دوشنبه (۲۶ اردیبهشت) حوالی بندر کنگان را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۲۰ کیلومتری زمین رخ داد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر این زلزله تا کنون خسارتی نداشته است.

شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر قرار دارد و بندر تاریخی سیراف با آثار متعدد تاریخی مربوط به دوران پیش و پس از اسلام در این شهرستان واقع شده است.

مسئولان میراث فرهنگی در تلاش هستند که سیراف را در فهرست آثار جهانی به ثبت برسانند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.