پس لرزه‌ها منازل آسیب‌دیده در گناوه را ناایمن کرده است

فرماندار گناوه گفت: تداوم پس لرزه‌های شدید در این شهرستان باعث شده که واحد‌های مسکونی آسیب دیده ناایمن شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه درجلسه فوق العاده مدیریت بحران افزود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات خود درخصوص بازسازی، مقاوم سازی، تعمیرات وتسهیلات معیشتی مربوط به خسارات وارده به واحد‌های مسکونی به عمل آورد.

او با تاکید بر تسریع تعیین تکلیف واحد‌های مسکونی زلزله زده در روستا‌های بخش مرکزی ایین شهرستان، افزود: در زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی در روستا‌ها آسیب دیدند و در زلزله عصرجمعه نیز تعداد دیگری خسارت دیدند که نیاز است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به آنان تعیین و تکلیف کند.

فرماندار گناوه عنوان کرد: عمده واحد‌های آسیب دیده از زلزله اغلب مربوط به افراد آسیب پذیر و اقشار مستضعف و محروم هستند شغل پایداری ندارند و نیاز به سرپناه مطمئن و امن دارند.

مهرجو گفت: اداره کل مدیریت بحران استان بوشهربا توجه به شرایط آب وهوای منطقه پیگیری لازم به منظور تامین کانکس از طریق مرکز به عمل آورد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در زمینه بهسازی واحد‌های مسکونی اقدام عاجل به عمل آورد.

او ادامه داد: باگذشت یک ماه از زلزله ۵.۹ ریشتری، پس لرزه‌ها ضمن اینکه قطع نشده بلکه شدت آن بالا رفته است.

فرماندار گناوه بیان کرد: تداوم پس لرزه‌های شدید باعث شده که واحد‌های مسکونی آسیب دیده ناامن شوند باید تدابیر لازم جهت کمک به آنان اتخاذ شود.


بیشتر بخوانید


مهرجو افزود: دهیاران همانند یک مدیر دستگاه اجرایی با راهبری مدیریت بحران وشورا‌ها مستند به قوانین ومقررات نسبت به وظایف قانونی خود عمل کنند و اگر کوتاهی و سهل انگاری صورت گیرد برابر قانون مسئولیت دارند.

اوگفت: جمعیت هلال احمر نسبت به توزیع چادر و بسته‌های معیشتی به خانوار‌های آسیب دیده از زلزله اقدام کند.

بخشدارمرکزی گناوه نیز گفت: به محض وقوع زمین لرزه به مناطق نزدیک به کانون زلزله اعزام و از نزدیک در جریان وضعیت آنان قرار گرفتیم.

خدیجه دشتی افزود: در بازدید‌های صورت گرفته از روستای تاجملکی تخریب‌ها جزیی و در حد ریزش نمای ساختمان و ترک خوردگی بود.

او عنوان کرد: بیشترین دغدغه روستا‌های زلزله زده تسریع در پرداخت تسهیلات و وام بلاعوض و ساخت واحد‌های مسکونی آسیب دیده است.

بخشدارمرکزی گناوه گفت: ۴۰ درصد عملیات اوارابرداری واحد‌های مسکونی آسیب دیده روستا‌های بخش مرکزی انجام شده است و تلاش داریم تا قبل از ۱۵ خرداد کامل به پایان برسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.