ترویج فرهنگ پهلوانی در ورزش استان ایلام

جلسه ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی در ورزش استان ایلام با هدف برنامه ریزی جهت تحقق اهداف مورد انتظار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،جلسه ستاد استانی ترویج فرهنگ پهلوانی در ورزش به منظور برنامه ریزی و هماهنگی منسجم جهت بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی  در محل اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام با حضور نصرت الله کریمی معاون توسعه امور ورزش استان، حجت الاسلام پورکریم مسئول امور فرهنگی، حبیب اله مرادی رئیس بسیج ورزشکاران، نماینده تربیت بدنی سپاه امیرالمومنین (ع) و روسای هیات‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، کشتی و هیات ورزش‌های همگانی استان برگزار شد.

 در ابتدا کریمی معاون توسعه امور ورزش استان ایلام ضمن خوش آمدگویی به اعضای حاضر، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی منسجم برای بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی در موعد مقرر را مورد تاکید قرار داد.

 او با اشاره به ارزش و جایگاه مفهوم پهلوان در جامعه‌ی ایرانی و فرهنگ اسلامی، بهره گیری از ظرفیت هیات‌های ورزشی، نهاد‌های مرتبط و صاحب نظران در این زمینه را گامی بزرگ در جهت ترویج فرهنگ مذکور قلمداد نمود.

 صادق عبدالهی رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ضمن ارائه‌ی گزارشی مبسوط از فعالیت‌های این هیات در سال گذشته، ترویج فرهنگ پهلوانی را از اهداف ذاتی این هیات دانست.

حجت الاسلام سردار پورکریم مسئول امور فرهنگی اداره کل متبوع با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جوان جامعه با روحیه‌ی پهلوانی و جوانمردی بیان داشت: توجه به پیشینه‌ی تاریخی ایرانی _ اسلامی این موضوع، عاملی مهم در جهت تحقق رسالت مذکور است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.