انتقاد شدید ترامپ از بررسی‌های کیفری درباره فعالیت‌های تجاری و مالی خود

رییس جمهور پیشین آمریکا می‌گوید بررسی کیفری درباره پرونده سازمان ترامپ بزرگترین بررسی کیفری در تاریخ این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس اینسایدر، دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا به شدت از بررسی‌های کیفری در مورد سازمان خود (سازمان ترامپ) انتقاد کرده و گفت این تحقیقات در نوع خود بزرگترین و پیچیده‌ترین تحقیقات کیفری در تاریخ آمریکاست.

بر این اساس، دونالد ترامپ در بیانیه‌ای گفت: هیچ رییس جمهوری در تاریخ آمریکا آنچه را که امروز من در حال تحمل آن هستم، تحمل نکرده است. من در طول دوران ریاست جمهوری خود خدمات زیادی برای آمریکا در زمینه‌های مختلف، مالی، مالیاتی، نظامیان، هوا و فضا و حتی مبارزه با همه گیری کرونا انجام دادم.

رییس جمهور پیشین آمریکا در ادامه این بیانیه اظهار کرد: این بررسی‌های کیفری توهین به بیش از ۷۵ میلیون آمریکایی است که در انتخابات ریاست جمهور از من حمایت کردند.

این بیانیه در حالی از سوی دفتر ترامپ صادر شد که رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند یک هیئت منصفه عالی رتبه قرار است به بررسی تخلفات مالی و تجاری ترامپ در طول سال‌ها بپردازند.

سازمان ترامپ مجموعه‌ای از شرکت‌های زنجیره‌ای هستند که با نظارت مستقیم رییس جمهور آمریکا به فعالیت‌های تجاری در زمینه‌های مختلف می‌پردازند. این سازمان متهم است در طول این سال‌های تخلفات مالی سنگینی مرتکب شده و فرار‌ها مالیاتی بزرگی داشته است.

تحقیقات در مورد این پروند‌ها از زمانی به صورت جدی آغاز شد که مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ در سال ۲۰۱۸ در دادگاه پرده از تخلفات عظیم مالی و مالیاتی ترامپ برداشت.

ترامپ در این بیانیه همچنین کوهن را انسانی "بی عقل" خوانده و گفت تمام این بررسی‌ها با اهداف سیاسی خاص انجام می‌شود و دموکرات‌ها از آن حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار