نظرسنجی: ۵۶ درصد آمریکایی‌ها موافق کمک به رژیم صهیونیستی هستند

بر اساس نظرسنجی فاکس نیوز، بیشتر مردم آمریکا حامی کمک‌های نظامی و فروش اسلحه واشنگتن به رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بر اساس یک نظرسنجی فاکس نیوز، بیشتر آمریکایی‌ها از حمایت نظامی، پشتیبانی و فروش اسلحه به رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی فاکس نیوز که روز پنجشنبه منتشر شد، بیشتر مردم آمریکا که تحت حمایت‌های دولتی و رسانه‌ای این کشور از رژیم صهیونیستی از وقایع فلسطین و اشغالگری‌های تل‌آویو بی‌خبر هستند، در جریان درگیری های اخیر بین رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطین، از حمایت و کمک نظامی و فروش اسلحه به این رژیم ازسوی مقامات دولتی آمریکا حمایت کردند.

در درگیری‌های اخیر، ۵۹ درصد از پاسخ دهندگان به این نظر سنجی طرف رژیم صهیونیستی بودند، در حالی که ۲۴ درصد حمایت خود را از فلسطینیان اعلام کردند. ۱۰ درصد گفتند از هیچ یک از طرفین حمایت نمی‌کنند و ۷ درصد هم گفتند که دقیقا نمی‌دانند در این باره حق با کیست و نظری ندارند.

در پاسخ به این سوال که آیا آن‌ها با کمک‌های آمریکا به ارتش رژیم صهیونیستی موافق هستند یا مخالف،  ۵۶ درصد موافقت خود را به شدت یا تا حدودی اعلام و در مقابل ۳۸ درصد  به شدت یا تا حدودی مخالف این کمک‌ها  بودند.

اما درباره در مورد فروش اسلحه به این رژیم اشغالگر، ۵۱ درصد حامی این کمک‌ها بودند، در حالی که ۴۴ درصد مخالفت خود را ابراز کردند.

در میان احزاب نیز، ۷۱ درصد از جمهوری خواهان حامی مقامات آمریکایی در کمک نظامی و فروش اسلحه به رژیم صهیونیستی بودند و ۶۷ درصد از آنان هم با این موضوع مخالفت کردند. در کل در این حزب، ۷۸ درصد طرفدار جنایات رژیم صهیونیستی و ۱۰ درصد هم حامی  فلسطینیان بودند.

در حالی که بر اساس این نظر سنجی فاکس نیوز، دموکرات‌ها با درصد پایین تری نسبت به جمهوری خواهان با کمک‌های آمریکا به این رژیم اشغالگر موافق بودند. ۴۷ درصد از آنان موافق کمک های نظامی بودند و ۴۲ درصد از آنان هم موافق فروش اسلحه و در کل ۴۲ درصد از آنان به جانبداری از رژیم صهیونیستی رای دادند و  ۳۵ درصد حامی مردم فلسطین بودند.

اما در این نظر سنجی به میزان توجه مردم به اخبار درگیری ها هم توجه شد. ۶۶ درصد از مردم اظهار داشتند که اخبار را از نزدیک دنبال می‌کنند، در مقابل ۳۳ درصد از مردم آمریکایی‌ هم میلی به این خبر‌ها نشان ندادند و گفتند از نزدیک خبر‌ها را دنبال نمی‌کنند. دموکرات‌ها و جمهوری خواهان نیز هرکدام به مقدار مساوی یعنی ۷۰ درصد اعلام کردند که از نزدیک حوادث خاورمیانه را دنبال می‌کردند.

این نظرسنجی از سوی دو موسسه تحقیقاتیBeacon Research (D) و Shaw & Company (R)  و با مصاحبه با ۱۰۰۳ نفر از مردم آمریکا که به صورت تصادفی انتخاب شدند، انجام گرفت. این نظرسنجی دارای خطای نمونه گیری سه درصدی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۲:۴۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
رسانه های امریکا حقیقت را به مردم خودشان نمیگویند
اگر امریکایها بفهمند که اسراعیل و صهیونیسم چه جانوران درنده ای هستند و فلسطین چقدر مظلوم است دیگر کسی دم از اسراعیل نمیزند
انها فکر میکنند که صهیونیسم بومی فلسطین اشغالی هست و بومیان فلسطینی هم تروریست هستند و از زیر زمین بیرون امده اند تا اذیت صهیونیست ها کنند
فقط باید رسانه های ضعیف ما که اصلا به اونا نمیرسه با تبلیغات اینترنتی مردم امریکا را آگاه کنیم
همانطوری که صهیونیسم و امریکا دارند مردم ما و جهان را گمراه میکنند ما باید علیه انها اقدام کنیم
آخرین اخبار