آلمان ممنوعیت برافراشتن پرچم حماس را بررسی می‌کند

ائتلاف دولتی در آلمان قصد دارد برافراشتن پرچم جنبش حماس در این کشور را ممنوع کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه دویچه ووله، دولت آلمان ممنوعیت برافراشتن پرچم جنبش حماس در این کشور را در دستور کار قرار داد.

ائتلاف دولتی در آلمان، متشکل از حزب اتحادیه دموکرات مسیحی و حزب سوسیال دموکرات، صرف نظر از جنایات رژیم صهیونیستی قصد دارد استفاده از پرچم حماس در آلمان را ممنوع کند. بر اساس گزارش رسانه‌ها، انتظار می‌رود توافقنامه دو طرف در این زمینه در ماه ژوئن آینده حاصل شود.

یوهانس وچنر، سخنگوی امور سیاسی و حقوقی بلوک حزب سوسیالیست در پارلمان (بوندستاگ)، این موضوع را برای رسانه‌ها تأیید کرد و تصمیم برنامه ریزی شده را با گفتن "نمایش پرچم یک سازمان تروریستی امنیت شهروندان را تهدید می‌کند" توجیه کرد.

آلمان، اتحادیه اروپا و آمریکا، حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی در نظر دارند. دولت برلین در جریان جنگ اخیر غزه، حملات موشکی حماس را که اراضی اشغالی را هدف قرار داده بود، محکوم کرد و آن‌ها را "حملات تروریستی" دانست.

آرمین لاخت، نامزد جانشینی آنگلا مرکل، صدراعظم کنونی آلمان، نیز یک هفته پیش برای ممنوع کردن پرچم حماس در آلمان اقدام کرد. لاخت در جریان جلسه‌ای درباره تظاهرات و آشوب‌های اخیر در حمایت از غزه، گفت: ما پرچم حزب کارگران کردستان را ممنوع کردیم، زیرا این سازمان یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود، اما پرچم حماس تا امروز ممنوع نشده است.

وی با تأکید بر اینکه اکنون نیاز به تغییر قانون وجود دارد، مدعی شد این پرچم نمایانگر تروریسم  است و باید ممنوع شود و نباید در خیابان‌های آلمان برافراشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
سلام این کشور های غربی و آمریکا خودشون همه تروریستن ( دقیقا مثل گرگ ها به دیگران حمله می کنند ) بعد تهمت به دیگران می زنند .
آخرین اخبار