توانمندسازی ۳۴۰۰ مددجوی بهزیستی در آذربایجان شرقی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی از خوداشتغالی و توانمندی کامل ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان استان آذربایجان شرقی طی پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صحاف مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت:امسال توانمندسازی ۳ هزار و ۹۰۰ نفر در برنامه بهزیستی است و مددجویان و معلولان بهزیستی با بهره گیری از تسهیلات قرض الحسنه به خوداتکایی رسیده و ارتباط شان از لحاظ دریافت مستمری با سازمان قطع می‌شود.

او با اعلام اینکه بهزیستی استان  آذربایجان شرقی از محل تسهیلات قرض الحسنه قانون بودجه در سال ۹۹ مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است گفت: در این خصوص در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۷۶ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

صحاف گفت: امسال این اعتبار با ۴۲ درصد افزایش به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه بند "ب" تبصره ماده ۱۶ قانون بودجه، تسهیلاتی هم در زمینه طرح‌های اشتغال پایدار روستایی به میزان ۷ میلیارد تومان و مشاغل آسیب دیده از کرونا به مددجویان بهزیستی ارائه شده است.

 صحاف موضوع مناسب سازی شهر به ویژه ادارات برای رفت و آمد معلولان را از اهداف بهزیستی دانست و گفـت: تا حد امکان این موضوع محقق شده است ولی ۷۰ درصد ادارات بهزیستی در شهرستان‌های استان قدیمی است که تغییر یا تبدیل وضعیت آن‌ها نیازمند اعتبارات بالای عمرانی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.