علائم بیماری کریمه کنگو در دام چیست؟

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد مهمترین نشانه های بیماری خونریزی دهنده کریمه کنگو (cchf) در دام را تشریح کرد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: دام‌های مبتلا به کریمه کنگو چند روزی دچار تب گذرا و کمی بی‌اشتهایی شده که معمولاً برای دامداران قابل تشخیص نیست که این مدت زمان پخش ویروس است که حتی بدون درمان هم بهبودی در دام حاصل می‌شود.

آغاز با بیان اینکه شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که گوشت دام‌های ذبح شده میبایستی ۲۴ ساعت و امحا و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود، افزود: نگهداری لاشه به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه، سبب کاهش pH گوشت می‌شود که ویروس کریمه کنگو به دلیل حساس بودن به pH اسیدی، از بین می‌رود.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (cchf) شهروندان مراقب این بیماری باشند.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو حتما گوشت قرمز مورد نیاز را از مراکز تحت نظارت و مورد تایید دامپزشکی خریداری و به مهر دامپزشکی بر روی لاشه‌ها دقت کنند و به هیچ عنوان از قصابی‌های غیرمجاز اطراف شهر‌ها که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی اقدام به ذبح و فروش دام می‌کنند خرید نکنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.