مقام روس: مسکو آماده است تا با زور اقدامات غیر دوستانه را متوقف کند

یک مقام دولتی روسیه گفت کشورش آماده است تا با توسل به زور، اقدامات غیر دوستانه را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یک مقام ارشد امنیتی روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد روسیه آمادگی دارد تا با استفاده از زور اقدامات غیر دوستانه دیگر کشور‌ها را متوقف کند.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در مصاحبه با روزنامه «روسیسکایا گازتا» که امروز منتشر شد، گفت: تغییر در اوضاع سیاسی - نظامی و افزایش خطرات و تهدید‌های نظامی، روسیه را ملزم می‌کند وظایف مربوط به حوزه دفاع ملی را مورد موشکافی قرار دهد.

پاتروشف همچنین اعلام کرد: اطمینان از امنیت نظامی روسیه نه تنها با بازدارندگی راهبردی از دشمنان احتمالی و تکمیل نهاد‌های نظامی دولت، بلکه در درجه نخست با کاهش خطرات ناشی از جنگ جهانی جدید، جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی، تقویت ثبات راهبردی و اعتماد متقابل، و استفاده از ابزار‌های سیاسی، سازوکار‌ها و رویه‌های دیپلماتیک تحقق می‌یابد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در ادامه اعلام کرد: تلاش‌های آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های غربی برای حفظ سلطه جهانی خود، باعث افزایش اختلافات بین کشور‌ها و تضعیف سیستم تضمین امنیت بین الملل است.

گفتنی است اظهارات نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در حالی بیان شده است که قرار است دیداری میان رهبران آمریکا و روسیه ماه آینده میلادی برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار