محمود الزهار: اکنون باید در فکر آزادی همه فلسطین باشیم

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که اکنون باید در فکر آزادی همه فلسطین باشیم و نباید توان خود را قبل از نبرد آزادسازی فلسطین فرسوده کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،شبکه تلویزیونی المیادین در ویژه برنامه‌ای با عنوان «حتی القدس» (تا قدس) با حضور محمود الزهار، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس به بررسی تحولات فلسطین از قدس گرفته تا عملیات شمشیر قدس پرداخت.

او درباره حوادث میدانی دیروز در جنین و تحولات اوضاع در کرانه باختری گفت: تردیدی نیست که پیامد‌های عملیات شمشیر قدس معانی و مفاهیم بسیار مهمی برای رژیم اسرائیل و حامیان آن دارد. این عملیات شکستی را برای اسرائیل رقم زد و این در حالیست که این رژیم از سال ۱۹۴۸ تا کنون عادت به شکست نداشت. اسرائیل نمی‌خواهد این شکست بر مهاجرت (یهودیان) از دیگر کشور‌ها به فلسطین اشغالی تاثیر بگذارد و علاوه بر این باعث مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی به خارج شود و وحدت و انسجام جامعه رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر قرار دهد.

الزهار افزود: اسرائیل تلاش می‌کند آثار به جای مانده از عملیات شمشیر قدس را از بین ببرد. این عملیات شکنندگی و پوشالی بودن ادعا‌های صهیونیست‌ها را در خصوص شکست ناپذیر بودن خود آشکار کرد و یک گروه فلسطینی در غزه که چه از نظر مساحت یا تعداد جمعیت اصلا به حساب نمی‌آید، آمد و نظریه امنیت ملی اسرائیل را که مبتنی بر برتری نامحدود این رژیم، جنگ‌های برق آسا و اسرائیل امن بود را به کلی از بین برد و اقداماتی که اسرائیل اکنون در داخل و نیز در مناطق فلسطینی انجام می‌دهد و فشار‌هایی که علیه فلسطینیان وارد می‌کند برای ترمیم این شکست هاست.

او در ادامه درباره احتمال انفجار مجدد اوضاع در مناطق فلسطینی و راهبرد آینده مقاومت با توجه به اوضاع کنونی و اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: نبرد آینده باید نبردی سرنوشت ساز و تعیین کننده باشد. در جنگ آینده حملات موشکی باید بیشتر از عملیات شمشیر قدس باشد و کار رژیم اسرائیل یکسره شود. کاری که باید انجام شود همین است. بدون شک اسرائیل چنین احتمالاتی را مد نظر دارد، اما فعلا در فکر جبران خسارات خود در جنگ اخیر است. نخستین نتیجه جنگ اخیر سرنگون شدن کابینه بنیامین نتانیاهو است و ائتلاف جدیدی هم که شکل گرفته‏، ائتلافی ضعیف است و احتمال دوام آن بسیار کم است؛ بنابراین اکنون باید در فکر آزادی همه فلسطین باشیم و نباید توان خود را قبل از نبرد آزادسازی فلسطین فرسوده کنیم.

عضو ارشد جنبش حماس ادامه داد: ما معتقدم اتفاقات تازه‌ای در جامعه فلسطین افتاده است و اهالی قدس و مناطق ۴۸ احساس کرده اند، پشتیبانی دارند که می‌تواند از آن‌ها و حقوق آن‌ها حمایت کند. چنین چیزی تا قبل از جنگ اخیر وجود نداشت. هیچ کس نمی‌تواند بگوید فردا چه اتفاقی خواهد افتاد. جنگ دیگری روی خواهد داد یا این که کابینه جدید رژیم اشغالگر از جنگ اخیر درس گرفته است و دست از اقدامات تحریک آمیز دست برخواهد داشت.

محمود الزهار درباره گفتگو‌ها بین فتح و حماس گفت: اگر هدف آن است که حماس و جهاد اسلامی وارد سازمان آزادیبخش شوند که اسرائیل و مرز‌های ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخته است، چنین اتفاقی نخواهد افتاد و هیچ نشستی برگزار نخواهد شد و هیچ توافقی هم به دست نخواهد آمد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه در پاسخ به سوالی درباره روند موضوع تبادل اسرا و این که چرا حماس نوار صوتی اظهارات یکی از نظامیان اسرائیلی در بند خود را پخش کرد، گفت: اگر هدف از این کار اعمال فشار بر اسرائیل چه از طریق خانواده‌های اسرا یا شیوه‌های دیگر بوده باشد که این هدف تحقق پیدا کرده است، زیرا اسرائیل می‌داند اسرای آن در بند حماس هستند. ما تلاش می‌کنیم هر چه زودتر اسرای فلسطینی را از زندان‌های رژیم اشغالگر خارج کنیم تا زندگی خود را از سر بگیرند و نقش جهادی خود را ایفا کنند. ما بیشترین سود را از تبادل اسرا می‌بریم، زیرا در تبادل گذشته صد‌ها نفر را آزاد کردیم.

مقاومت گروه‌های فلسطینی در ۱۲ روز حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به نقطه مهمی در تاریخ تحولات فلسطین به علت پذیرش أتش بس از سوی اشغالگران صهیونیست و افول قدرت پوشالی ارتش صهیونیستی تبدیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار