آرامش به بازار مرغ در خوزستان بازگشت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افزایش توان تولید مرغ در استان و بازگشت نسبی آرامش به بازار این محصول پرطرفدار خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیگیری‌ها و عملکرد موفق در ماه‌های اخیر و افزایش میزان توان تولید به میزان یک میلیون قطعه مرغ در ظرفیت مرغداری‌های استان گفت: توسعه مرغداری‌ها و افزایش تولید با اخذ مجوز برای ایجاد ۲ زنجیره بزرگ تولید گوشت مرغ در خوزستان برای پایداری تولید و کنترل مدیریتی ادامه دارد.

او با بیان اینکه با مدیریت در تولید و تامین مرغ زنده و گوشت آن از استان‌های معین، بازار این محصول در خوزستان به ثبات نسبی رسیده است، اظهار داشت: یکی از بزرگترین و پرهزینه‌ترین زنجیره‌های تولید در کشور، تولید و عرضه گوشت مرغ است که حلقه‌ها و عوامل تاثیرگذار متعددی در آن ایفای نقش می‌کنند.

نیرومند بیان کرد: با توجه به ارتباط مستقیم بین استانی از مرحله تولید تا عرضه نهایی گوشت مرغ، هر نوع تغییر در میزان تولید و یا قیمت این محصول در استان‌های مجاور، در خوزستان نیز سریعا اثرگذار است و تا زمان رسیدن به تعادل بین استانی، این روند نیز ادامه می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان با هدف وظیفه حمایت از تولید گوشت مرغ، به صورت ویژه در چند ماه اخیر با حضور دائمی و مستمر از اولین حلقه تولید یعنی واحد‌های مرغداری تا حضور مستمر و همیشگی حتی در نیمه‌های شب و در زمان کشتار مرغ در کشتارگاه‌ها، تشکیل جلسات روزانه، برخورد و معرفی متخلفان به دستگاه‌های نظارتی، پیگیری تامین کامل نهاده‌های خوراکی، استفاده از همه توان سامانه‌های کشوری و طراحی و راه‌اندازی سامانه استانی GPS خودرو‌های مرغداری برای اولین بار در کشور، پیگیر تولید بخشی از پروتئین بازار از درب مرغداری تا محل خروجی کشتارگاه‌ها بوده است.

این مقام مسئول بیان داشت: نتیجه همه این تلاش‌ها، همکاری و همیاری سایر اعضای قرارگاه ساماندهی مرغ استان باعث افزایش تولید و تامین نیاز بازار مصرف مرغ و ایجاد ثبات نسبی در این بازار شده، به نحوی که در برخی شهرستان‌ها درخواست ذخیره‌سازی گوشت مرغ برای ایام پیش رو مطرح شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.