برخی سلاح‌های ارتش افغانستان به دست طالبان افتاد

با خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان، برخی سلاح و تسلیحات ارتش این کشور با پیشروی نیرو‌های طالبان به دست اعضای این گروه افتاد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ ای بی سی نیوز، نیرو‌های طالبان همزمان با خروج نیرو‌های ناتو و آمریکایی از خاک افغانستان بخشی از سلاح‌ها و تجهیزات جنگی خود را که از ارتش افغانستان غصب کرده اند به نمایش گذاشتند.

این سلاح‌ها که در یک پایگاه نظامی در استان وردک در نزدیکی کابل به نمایش گذاشته شده شامل ۹۰۰ قبضه سلاح گرم، ۳۰ خودروی تاکتیکی سبک و ۲۰ کامیون نظامی ارتش است.

با خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، گروه طالبان پیشروی‌های خود را در شمال  این کشور تشدید کرده و توانسته است کنترل برخی مناطق افغانستان و گذرگاه‌های مرزی را به دست گیرد.

به گفته منابع خبری در برخی پایگاه‌های نظامی متعلق به ارتش افغانستان پس از پیشروی طالبان، تسلیحات جنگی و نیز پایگاه نظامی بدون مقاومت در اختیار طالبان قرار گرفته است.

همزمان با نزدیک شدن به پایان مهلت مشخص شده از سوی آمریکا برای خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان، نیرو‌های طالبان اعلام کردند آماده برگزاری نشست‌هایی مشترک به منظور رسیدن به یک توافق نامه صلح در این کشور هستند.

با این حال، برخی تحلیلگران معتقدند با پیشروی طالبان و قدرت گرفتن دوباره آن‌ها در خاک افغانستان درگیری‌ها و اختلافات داخلی و سیاسی می‌تواند شدت بیشتری به خود بگیرد و این کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، ناتو ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار