نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

به مسئله مباهله باید بیشتر توجه شود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: به مسئله مباهله همچون واقعه غدیر باید بیشتر توجه شود.

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: باتوجه به ارزش و اهمیت مسئله مباهله باید همچون واقعه غدیر خم به این روز هم بیشترتوجه شده و بیش از گذشته اهمیت این روز باز گو شود.

حجت الاسلام شبستری با تاکید به اینکه مسئله مباهله در قرآن نیز آورده شده است، تصریح کرد: در این روز پیامبر با مسیحیان نجرانی در باره یگانگی خداوند و حضرت مسیح بحث و مناظره کردند و زمانی که دیدند انها قانع نمی شوند تصمیم براین شد هر گروه عزیزترین افراد خود رابرای لعن ونفرین جمع کنند تا طرف ناحق مورد لعنت الهی قرار گیرد که پیامبر در این روز اهل بیت خود را آورد به همین علت مسیحیان از مباهله انصراف و تسلیم امر پیامبر شدند.

وی خاطر نشان کرد: مباهله نشانگر دیدگاه اسلام در زمینه آزادی اندیشه و اعتقاد دینی، توجه به خانواده به ویژه فرزند دختر و یک مسئله اساسی در تقویت دین اسلام است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری یاد آور شد: مباهله از جمله حوادثی است که دارای سند قرآنی بوده و هیچ یک از مذاهب اسلامی آن را انکار نکرده اند به همین علت از وقایع مسلم تاریخی است.

حجت الاسلام شبستری با اشاره به نامگذاری روز مباهله به روز خانواده اظهار کرد: علت این نامگذاری توجه جدی اسلام به امر مقدس خانواده  و نزدیکی خانواده ها به همدیگر به ویژه در شرایطی که دنیا با تکنولوژی پیش میرود و بین خانواده ها فاصله افتاده است.

وی ادامه داد: واقعه مباهله بسیار مهم و ارزشمند است بنابراین باید به صورت ویژه و گسترده در جوامع اسلامی و دیگر ادیان بازگو شود، امری که زیاد به آن توجهی نشده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.