کاهش جمعیت سفیدپوستان در آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این کشور

براساس آخرین داده‌های سرشماری آمریکا، جمعیت سفیدپوستان برای نخستین بار در تاریخ این کشور کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، داده‌های جدید سرشماری در آمریکا که در قالب گزارشی ارائه شد، نشان می‌دهد جمعیت سفیدپوستان این کشور در مقایسه با چند دهه گذشته در تاریخ آمریکا روندی کاهشی به خود گرفته است. در مقابل درصد افرادی که خود را در دسته چند نژادی‌ها می‌دانند و نیز اسپانیایی‌ها و آسیایی‌ها در این کشور افزایش یافته اند.

پیش بینی می‌شود انتشار این داده‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا با مخالفت‌ها و دعوا‌های حزبی مجدد همراه شود چرا که قانونگذاران ایالتی و نمایندگان کنگره از این اطلاعات برای تعیین نمایندگان تا ۱۰ سال آینده استفاده می‌کنند.

طبق داده‌های آماری در آمریکا، جمعیت سفیدپوستان که پیشتر بزرگترین نژاد در این کشور بودند طی یک دهه گذشته بیش از ۸.۶ درصد کاهش داشته و در حال حاضر حدود ۵۷.۸ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهد. این کمترین میزان درصد سفیدپوستان در تاریخ آمریکاست.

در مقابل جمعیت افرادی که خود را چند نژادی معرفی می‌کنند از ۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۰ به ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

براساس داده ها، برای اولین بار در تاریخ آمریکا، بزرگترین گروه قومی در کالیفرنیا به عنوان یکی از ایالت‌های اصلی و بزرگ آمریکا، لاتین تبار‌ها هستند که ۳۹.۴ درصد از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند.

در تگزاس نیز به عنوان یکی دیگر از ایالت‌های بزرگ آمریکا، جمعیت سفید پوستان ۳۹.۷ درصد است که کمی بیشتر از جمعیت لاتین تبار‌های این ایالت با رقم ۳۹.۳ درصد است.

این داده‌ها همچنین جزئیات جدیدی از کند شدن نرخ زاد و ولد را در آمریکا نشان می‌دهد که به پایین‌ترین میزان خود از سال ۱۹۳۰ رسیده است.
بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا در یک دهه اخیر روندی کاهشی در جمعیت خود داشته اند و این اتفاق بیشتر در شهر‌های بزرگ آمریکا که نقشی استراتژیک در این کشور دارند افتاده است.

براساس داده‌ها، بیشترین میزان زاد و ولد در شهر‌های حومه‌ای آمریکاست و این مناطق در مقایسه با شهر‌های بزرگ در این کشور ۸۰ درصد بیشتر از لحاظ جمعیتی رشد داشته اند. پیش بینی می‌شود آمریکا در سال‌های آینده به دلیل مشکلات اقتصادی و نابسامانی‌های اجتماعی با بحران جمعیتی جدی مواجه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار