خضریان در تشریح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با وزیر پیشنهادی:

معلمان در اکثر نقاط کشور دو شغله شده اند/ فضای مدارس به سمت عدالت آموزشی برود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسه کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی زنده تلویزیونی در حاشیه نشست کمیسیون تخصصی خود برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی گفت: امروز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در کمیسیون اصل ۹۰ حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: کمیسیون دیدگاه‌ها و نظراتش را در نشست به وزیر آموزش پرورش مطرح کرد. تاکید کمیسیون در این نشست این بود که فضای مدارس را به سمت عدالت آموزشی و به نفع توده مردم ببریم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: در حوزه تغییر نحوه آموزش به سمت تفکر محوری و تعقل محوری به جای تلنبار محتوا برای دانش آموزان در مدارس، از جمله تاکیدات کمیسیون اصل ۹۰ به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود. البته رسیدگی به این موضوع نیازمند تامین مالی فرهنگیان است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: دبیران در اکثر نقاط کشور برای تامین نیاز مالی خود گرفتار دو شغله شدن شده اند. این معضل باید در کشور یک بار برای همیشه حل شود. تاکید بر تحول بنیادین در آموزش و پرورش و طرح معیشت معلمان بر مبنای دانشگاه فرهنگیان از جمله محور‌های جلسه بود.

خضریان خاطر نشان کرد: در جلسه با وزیر ورزش بر تقویت بنیه جوانان و تقویت ورزش به صورت عام برای عموم جامعه به عنوان ظرفیتی که در اقتصاد اجتماعی وجود دارد تاکید شد، زیرا هر چه بر این مسئله تاکید شود سلامت مردم بالاتر می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: نباید حوزه جوانان را به حوزه وام ازدواج و ... تقلیل بدهیم، بلکه باید آن‌ها را به سمت تربیت شدن به عنوان یک جوان مومن و انقلابی سوق بدهیم.

خضریان در ادامه درباره جزئیات جلسه عصر کمیسیون اصل نود هم گفت: در جلسه عصر کمیسیون ۵ وزیر پیشنهادی اطلاعات، کار رفاه و تامین اجتماعی، علوم و ارتباطات حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار