آخرین ترکیب بارسلونا قبل از نخستین بازی مسی

باشگاه بارسلونا امروز پس از سال‌ها بدون فوق ستاره آرژانتینی خود فصل جدید لالیگا را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش لیونل مسی با اتمام قرارداش تیم بارسلونا را ترک کرد تا دنیای فوتبال در شوک فرو برود.  

مسی در طول ۱۷ سال حضورش در بارسلونا با این تیم افتخارات بسیاری را کسب کرد، اما قوانین مالی لالیگات و اشتباهات مدیریتی باشگاه اسپانیایی در سال‌های گذشته باعث شد تا کاتالان‌ها بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ خود را از دست بدهند.  

بسیاری از هواداران بارسلونا درباره بارسلونای بدون مسی هیچ ایده‌ای ندارند و نمی‌توانند چنین چیزی را تصور کنند. با این حال بارسلونا در نخستین بازی خود در دوران پسا مسی، ساعت ۲۲:۳۰ امشب به مصاف رئال سوسیداد خواهد رفت.  

به بهانه رفتن مسی از بارسلونا، ترکیب این تیم در آخرین دیدار قبل از نخستین بازی مسی با پیراهن کاتالان را بررسی می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


 ۱- ویکتور والدس 

دروازه بان کهنه کار بارسلونا آخرین دروازه بانی بود که قبل از مسی بازی در ترکیب این تیم را تجربه کرد.  

۲- جولیانو بلتی

بلتی در مدت ۳ سال حضورش در بارسلونا تنها یک بار در دیدار فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۶ موفق شد برای این تیم گلزنی کند، اما همان تک گل او برابر آرسنال، به قهرمانی کاتالان‌ها منجر شد.

۳- رافا مارکز 

مدافع تنومند و مکزیکی بارسلونا برای همیشه در خاطر هواداران این تیم باقی خواهد ماند. او در قلب دفاع آبی و اناری پوشان همراه با پویول دفاع مستحکمی تشکیل داده بود.  

۴- کارلوس پویول 

پویول آنقدر خوش شانس بود که توانست ۸ سال کنار مسی بازی کند. تعداد کمی از بازیکنان می‌توانند به هم تیمی بودن با ستاره آرژانتینی در چنین مدتی افتخار کنند.

۵- جووانی فن برونکهورست

هر چند هافبک - مدافع هلندی بازیکن خیلی خوبی نبود، اما در هر پُستی که به میدان می‌رفت، جزو جنگنده‌ترین و پر تلاش‌ترین بازیکنان بارسلونا بود.  

۶- لودویک گیولی

این بازیکن فرانسوی فصل‌های بسیار خوبی در بارسلونا سپری کرد. او بازیکن گلزنی بود و در هر تیمی بازی می‌کرد، جزو مهره‌های موثر به شمار می‌آمد.  

۷- ژاوی 

او مطمئنا بهترین فوتبالیست اسپانیایی تاریخ است و واقعیت این است که دوران طلایی تیم ملی اسپانیا و بارسلونا بدون حضور او شکل نمی‌گرفت.

۸- دکو 

اسطوره پرتغالی ۴ سال موفق را در نیوکمپ گذراند. او در احیای بارسلونا که دچار افت شده بود، نقش مهمی ایفا کرد و کاتالان‌ها به لطف او و دیگر بازیکنان موفقیت‌های تاریخی خود را آغاز کردند.  

۹- رونالدینیو 

اگر فوتبال جادو بود، رونالدینیو کامل‌ترین شعبده باز روی کره زمین بود. تکنیک ناب و قابل احترام او حتی تشویق هواداران رئال مادرید را هم برانگیخت. اگر دوران اوج او  بیشتر طول می‌کشید، رونالدینیو بهترین بازیکن تاریخ بود.  

۱۰- لارسون 

لارسون بازیکنی بود که هر مربی‌ای آرزو داشت او را در تیمش داشته باشد. این بازیکن سوئدی در میان هواداران بارسلونا محبوبیت زیادی داشت.

۱۱- ساموئل اتوئو 

او یکی از بهترین مهاجمان تاریخ بارسلونا بود و پس از به ثمر رساندن بیش از ۱۰۰ گل در ۵ فصل از جمع کاتالان‌ها جدا شد.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار