چند نفر در ایران پس از تزریق دوز دوم واکسن بستری و فوت شده‌اند؟

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در گزارشی تجمیعی و تحلیلی میزان بستری و فوتی کرونا بعد از تزریق واکسن را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی شریفی زارچی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در گزارشی تجمیعی و تحلیلی میزات بستری و فوتی کرونا بعد از تزریق واکسن را به وزیر بهداشت ارائه داد.

در این گزارش سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات میزان بستری و فوتی کرونا پس از تزریق دوز اول، میزان بستری و فوتی کرونا بلافاصله پس از تزریق دوز دوم، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا 2 هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن اعلام شده است.

 از ۲٫۷۴۹٫۳۵۶ نفر جمعیت، ۱۶۷۸۴ نفر دو هفته بعد از دریافت دز دوم واکسن ناشی از کرونا بستری شده اند و نسبت افراد بستری شده با تزریق دو دوز واکسن به کل افراد واکسینه شده  ۰.۰۰۶۱ بوده و از هر یک میلیون نفر واکسینه شده ۶۱۰۴ نفر بستری شده اند؛ در واقع از هر صد نفر واکسینه شده کامل 0.6 نفر (کمتر از یک نفر) بستری شده است.

 در شاخص مرگ ناشی کرونا بعد از دو هفته بعد از دریافت دوز دوم واکسن ۲۰۷۲ نفر فوت کرده اند که تست ۱۱۸۳ نفر مثبت، تست ۵۴۲ نفر منفی و ۳۴۷ نفر نامشخص است و از هر یک میلیون نفر ۷۵۳ نفر فوت شده اند؛ در واقع از هر صد نفر حدود 0.7 نفر (کمتر از یک نفر) با دریافت 2 دوز واکسن فوت کرده است.

متن گزارش به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سعید نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

از آنجا که تجمیع و تحلیل اطلاعات ابتلا و واکسیناسیون کرونا از جمله وظایف این مرکز بوده است توجه جنابعالی را به تحلیل انجام شده ذيل جلب می نماید.

تاکنون ۹۱۲۱۰ نفر از افرادی که نوبت اول واکسن کووید۱۹ دریافت کرده اند با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه کرده اند که از این بین ۱۵۳۲۴ نفر بستری موقت و ۷۵۸۸۶ نفر بستری عادی شده اند.

نمودار ذیل، توزیع سن بستری شدگان پس از دریافت نوبت اول واکسیناسیون را نشان می دهد.

سن افراد بستری پس از واکسیناسیون نوبت اول

سن افراد بستری پس از واکسیناسیون نوبت اول

همچنین نمودار ذیل، فاصله ی زمانی بین دریافت واکسن نوبت اول و شروع بستری عادی را نشان می دهد. توجه فرمایید این نمودار شامل مواردی که نوبت دوم واکسن را هم دریافت کرده اند، است و لذا فاصله  زمانی ذکر شده، صرفا مدت زمان بین تزریق نوبت اول و بستری شدن بر اساس روز است.

فاصله واکسیناسیون نوبت اول و بستری شدن بر حسب روز

 فاصله واکسیناسیون نوبت اول و بستری شدن بر حسب روز

متاسفانه از بین بستری شدگان، ۸۵۵۲ نفر فوت شده اند که از بین آنها نتیجه تست کرونای ۵۰۹۸ نفر مثبت و ۲۱۵۶ نفر منفی بوده است و در مورد ۱۲۹۸ نفر باقیمانده تست انجام نشده با نتیجه آن ثبت نشده است دو نمودار ذیل، توزیع سن و فاصله ی زمانی بین تزریق واکسن نوبت اول و بستری منجر به فوت این افراد را نشان می دهد. مجددا تاکید می شود نمودارهای ذیل شامل افرادی که نوبت دوم واکسن را هم دریافت و فوت شده اند، می شود.

سن افراد فوت شده پس از واکسیناسیون نوبت اول

اگر نتایج فوق را محدود به افرادی کنیم که نوبت دوم واکسن را دریافت نموده اند، از بین ایشان تاکنون ۲۳۳۸۰ نفر با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه کرده اند که از بین ایشان ۳۰۵۶ نفر بستری موقت و ۲۰۳۲۴ نفر بستری عادی شده اند. نمودار ذیل، توزیع سن افرادی که پس از دریافت واکسن نوبت دوم بستری شده اند را نمایش می دهد.

سن افراد بستری پس از واکسیناسیون نوبت دوم

سن افراد بستری پس از واکسیناسیون نوبت دوم

لازم به ذکر است تاریخ شروع بستری ۱۶۷۸۴ نفر حداقل دو هفته پس از دریافت نوبت دوم واکسن (Breakthrough Hospitalizations ) بوده است. با در نظر گرفتن جمعیت ۲۷۴۹۳۵۶ نفری که تا زمان انجام تحلیل، حداقل دو هفته از دریافت نوبت دوم آنها گذشته است، نرخ تشدید علائم و بستری افراد کامل اواکسینه شده، ۶۱۰۴ نفر در هر یک میلیون نفر بوده است. این شاخص نسبت به آمارهای اعلام شده از سوی برخی کشورها به مراتب بالاتر به نظر می رسد. در نمودار ذیل فاصله زمانی بین دریافت واکسن نوبت دوم و تاریخ شروع بستری نمایش داده شده است، ضمن آن که موارد Breakthrough Hospitalization با رنگ قرمز مشخص شده اند.

فاصله واکسیناسیون نوبت دوم و شروع بستری بر حسب روز

فاصله واکسیناسیون نوبت دوم و شروع بستری بر حسب روز

از بین دریافت کنندگان نوبت دوم واکسن که بستری شده اند، متاسفانه ۲۴۹۰ نفر فوت شده اند که از بین آنها نتیجه تست کرونای ۱۴۱۱ نفر مثبت، ۶۸۲ نفر منفی و ۳۹۷ نفر نامشخص یا ثبت نشده است. نمودار ذیل، توزیع سن این افراد را نمایش می دهد.

سن افراد فوت شده پس از واکسیناسیون نوبت دوم

بسیار حائز اهمیت است که ۲۰۷۲ نفر از افرادی که تاریخ شروع بستری آنها حداقل دو هفته پس از دریافت نوبت دوم واکسن بوده است، فوت شده اند. این در حالی است که بر طبق مطالعات بین المللی ادعا می شود احتمال تشدید بیماری و مرگ افراد دو هفته پس از دریافت نوبت دوم واکسن (Breakthrough Deaths) بسیار ناچیز است. از میان فوت شدگان فوق، نتیجه تست ۱۱۸۳ نفر مثبت، ۵۴۲ نفر منفی و ۳۴۷ نفر نامشخص بوده است. با در نظر گرفتن احتمال خطای منفی کاذب تست کرونا و وجود افرادی که به هر علت خارج از بیمارستان فوت کرده اند، آمار افرادی که دو هفته پس از دریافت نوبت دوم واکسن مبتلا شده و سپس با تشدید علائم فوت شده اند حتما بیش از این خواهد بود. در نمودار ذیل فاصله ی زمانی بین دریافت واکسن نوبت دوم و تاریخ شروع بستری منجر به فوت نمایش داده شده است، ضمن آنکه موارد Breakthrough Death با رنگ قرمز مشخص شده اند.

فاصله واکسیناسیون نوبت دوم و شروع بستری منجر به فوت

فاصله واکسیناسیون نوبت دوم و شروع بستری منجر به فوت

با در نظر گرفتن جمعیت ۲۷۴۹۳۵۶ نفری که تا آن زمان حداقل دو هفته از دریافت نوبت دوم آنها گذشته است، نرخ فوت افرادی که بیش از دو هفته از نوبت دوم واکسن آنها گذشته است ۷۵۳ نفر در هر یک میلیون نفر بوده است. شاخص Breakthrough Deaths اعلام شده در برخی کشورها کمتر از ۱۰ نفر در هر یک میلیون نفر جمعیت است.

گرچه تحلیل های لازم به تفکیک برند واکسن قابل انجام و ارائه است اما باید به این نکات ضروری ذیل توجه داشت:

1- به دلیل ورود یا تولید برندهای مختلف واکسن در مقاطع زمانی متفاوت، گروه های سنی، شغلی یا بیماری زمینه ای متفاوتی از هر برند واکسینه شده اند.

۲- متوسط مدت زمان سپری شده از تزریق نوبت های مختلف هر برند بسیار متفاوت است.

3- خیز پنجم با موج مبتلایان کرونای دلتا در مقطع زمانی اتفاق افتاد که از نوبت اول یا دوم بعضی برندها چند هفته می گذرد در حالی که بعضی برندهای دیگر همچنان در حال تزریق هستند.

علاوه بر موارد فوق باید توجه داشت که شاخص های بالا در طول زمان در کشور ما و سایر کشورها در حال تغییر و تحول هستند. مثلا تقدم و تاخر ورود ویروس دلتا به کشورها و میزان کارایی هر نوع واکسن در برابر آن می تواند بر نتایج اثرگذار باشد. لذا باید تحلیل های تفکیکی بر اساس نوع برند و مقایسه عملکرد برندهای مختلف و همچنین مقایسه شاخص های کشور با سایر کشورها را با حساسیت و توجه بسیار بالایی انجام داد تا دقت و اعتبار نتایج به لحاظ روش علمی و اصول اپیدمیولوژی و آمار مخدوش نگردد.

با عنایت به مراتب فوق درخواست می شود دستور فرمایند موضوع با قید فوریت در مراجع ذیربط از جمله کمیته علمی کشوری کرونا مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. اطلاع رسانی مناسب به عموم مردم از جدی بودن احتمال بستری و فوت پس از دریافت واکسن می تواند از کاهش سطح مراقبت های بهداشتی پس از دریافت واکسن جلوگیری کند. همچنین، پیشنهاد می شود نتایج تحلیل در دستور کار ستاد ملی کرونا قرار گیرد تا در سیاست گذاری و تصمیم گیری های ذیربط از جمله منابع تامین واکسن، تعیین سطح مراقبت های بهداشتی پس از افزایش درصد واکسیناسیون و سایر موارد ذی ربط مورد توجه قرار گیرد.

این مرکز آمادگی دارد تحلیل های تکمیلی را بر اساس درخواست کمیته علمی، دانشگاه های علوم پزشکی و محققان سراسر کشور ارائه دهد. همچنین به دلیل اهمیت موضوع، این مرکز آماده است در صورت موافقت ستاد ملی کرونا، کل داده های بستری، واکسیناسیون و مرگ ناشی از کرونا را به صورت بی هویت شده در اختیار مراجع علمی و پژوهشی سراسر کشور قرار دهد.

دکتر علی شریفی زارچی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Italy
مونا
۰۰:۵۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر کی میگه واکسن خوبه بره بزنه. اجباری نباید در کار باشه نباید زور بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
شما الان گفتید آمار ندارید که خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
بازیچه
۱۹:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
نه به واکسن اجباری هرگز اصلا نمیزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
علت مرگ افراد واکسن زده بدلیل واردات واکسن های تقلبی و تاریخ گذسته چبنی هست .
United States of America
Ebrahim
۰۳:۰۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
شما يك درصد احتمال بديد كه فرضيه ما درست باشه واكسن نزديم. مي خوايد جواب نسل تون رو چي بديد؟
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۸:۴۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
شما ک میگین بهتر از هیچیه
عزیز من داره جلو چشم خودمون نسل کشی میشه چرا نمیفهمین
کسایی ک واکسن میزنن اتفاقاتی میفته براشون ک نمیتونم بگم
دیگ کسی بچه دار نمیشه و یا هیچ بچه سالمی ب دنیا نمیاد
بفهمین!
Iran (Islamic Republic of)
محمد زمانی خادمانلو
۲۱:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
چرا بعد از گذشت یک سال از شروع واکسیناسیون تلفات روزانه به تفکیک تعداد دز واکسن منتشر نمی شود؟ حنای شما برای ما رنگی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
من و همسرم و بچه های ۱۲سالمون واکسن زدیم خدارو شکر مشکلی نداریم همیشه مرغ همسایه غازه بابا علم ثابت کرده واکسن بهترین راه حله مگه واکسن های بیماری های قرن گذشته چطور دارن کنترل میشن دارن واکسن سل وبا فلج اطفال چه و چه وچه رو میزنن اونم از بدو تولد نوزاد یک روزه همه ی بیماری ها هم کنترل شدن کرونا هم با واکسن کنترل میشه درضمن واکسن فلج اطفال که تو تمام دنیا دارن استفاده و تزریق میشه ساخت ۱۰۰سال پیش ایران خودمونه پس شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
یک نفری
۱۳:۱۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
دلبرم خدا برای انسان ها زمینی خلق کرده ک هیچ ویروسی نداشته
انسان ها با زدن واکسن بیماری هارا وارد دنیا کردن
بعضی از بچه ها ک پیش فعالن یا افسرده هستن عوارضش از واکسن یک سالگیه
اینو من نمیگم دانشمندا میگن
فقط مردم عادی از هیچی خبر ندارنو خودشونو ب خطر میندازن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
آمارها کذب هستند . بناست به هر ترفندی به مردم دنیا توسط ماموران نفوذی در کشورها این واکسن های کوفتی زده بشه
Iran (Islamic Republic of)
س ح
۱۳:۱۷ ۲۰ دی ۱۴۰۰
بنده خیلی ناراحت میشم از اینکه دوستانی بدون تحقیق وعلم کافی از واکسنی که هیچیش مشخص نیست همایت میکننداول برید ببینید واکسن ژنی چیه چون تاحالا به این وسعت آزمایش نشده بعد نظر بدید
ببینید اثرات پروتئین اسپایک روی بدن چیه که در تمام واکسن ها بدون استثنا وجود داره
تا الان بیش از ۶۰ترکیب گیاهی اعلام شده که اثرات بی‌نظیر روی این بیماری نشان داده اند هیچکدام را اجازه آزمایش ندادند چون هنوز رمدیسیور رودستشان باد کرده و بتی که از خودشان ۸۰ساله تو ذهن مردم ساخته اند فرو میریزد
الان که قریب به نیمی از جوانان مشکل نازایی دارند ۱۰ سال دیگه باید اول آزمایش بدن عقیم نباشن بعدازدواج کنند
راستی این ویروس فقط از انسان به انسان منتقل نمیشه برای چی میخواهند این واکسن رو هرطور شده بزنند اجباری یعنی با این کار ویروس کنترل میشه اگر چنین ادعایی کنند در این صورت که باید پرندگان و حیوانات و میوه هارو هم واکسن بزنند
راستی چرا کشور هایی که یک عدد هم از پروتوکول های سازمان کشتار جهانی رو انجام نمی‌دن اینقدر آمار فوتی پایینه چرا بیمارستان های عراق و افغانستان بستری کرونایی نداره
تاحالا فکر کردین که کارخانجات سیگار برای هر گروهی یک جور سیگار تولید میکنند مثلا وینستون آمریکا با آسیای میانه با اروپا موادش فرق داره واقعا خیال کردین واکسن آلمانی هارو به شما زدند
آیا تابحال شنیدید که ماسک بتدریج ریه رو ضعیف می‌کنه وفردیکه
ماسک میزنه نسبت به اون که نمیزنه در صورت ابتلا (که نمیشه جلو ویروس رو گرفت همه بخوان نخوان میگیرن) سریع ابتدا ریه اش درگیر میشه تاکنون فکر کردین چرا تو کل کشور و دنیا یک رسانه ی مخالف نمی بینیم با این که خیلی از دانشمندان جهان مخالفت صریح خودشون رو اعلام کردن علیه پروتکل ها راستی چرا صفحات اینستا و توییتر اونا رو بستن فکر کردین اگر کسی واکسن نزنه به خودش ضرر زده چرا این همه اسرار و اجبار راستی بچه ها که سنگین نمی گیرند واکسن بچه مدرسه ای ها بیشتر از خود ویروس تلفات گرفته واکسن داخلی تو این حجم واکسن های بیگانه گم شده واکسن ژنی می‌تونه طوری طراحی بشه که شما ۱۰سال پس از در یافت بدنت خود به خود یک بیماری تولید کنه مثلاhivتولید کنه بچه مدرسه ای ها مون هم احتمال بالا یک دونه غیر نازا نگذارند واقعا کجای کاریم
چرا فکر نمیکنیم اون کسی که این ویروس رو ساخته هدفش زدن این واکسن بوده
از مسئولین سایت خواهانم اجازه بدن نظر بنده بعنوان یک پژوهش گر مخالف واکسیناسیون در نظرات قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۰ دی ۱۴۰۰
از هر یک میلیون نفر که دو دوز واکسن زدند. 700 نفر فوت کردند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
حالا آمار فوت هایی که واکسن زده اند را بدهید بیشتر بر اثر سکته قلبی و نارسایی کلیه بخصوص بیماریهای زمینه ای داشتند
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۱:۴۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
واکسن بزنید خوبه از هیچی بهتر
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۱:۴۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام .لطفا واکسن بزنید .فریب تبلیغات اینکه این واکسن بهتر از دیگری است را نخورید ..مادرم در ۶۵ سالگی فوت کرد .واکسن نزد در حالی که پدرم فقط یک دوز سبنوفارم زده بود هر دو کرونا گرفتند ولی پدرم در حد خفیف گرفت ..لطفا افرادی که سن انها بالی ۷۸ است و بعد از دو دوز هم فوت کرده اند چندان برجسته نکنیم ..واکسن بزنیم و بمیریم بهتر از ان است که بدون واکسن فوت کنیم . به امید سلامتی شما عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
i
۱۳:۴۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
بیشتر فوت شده ها هم با داروی تجویزی اینها فوت کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
ناشناس پدر شوهرمن درسن هشتاد سالگی فوت کرد. کرونا گرفت واکسن نزده بود
اگر سرما خوردگی دارید واکسن نزنید
Germany
سید
۲۳:۱۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
دروغگو
همه اش قدیمی هست و کاملا دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
#نه به واکسن اجباری#
Netherlands
مهسا
۰۸:۲۰ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
واکسن تاریخ گذشته
زدیم حتماتقصیر مردم هم هست کمتر برید خونه خاله و عمه و دورهمی
واقعا چ لذتی داره دورهمی با استرس
فقط هم ازهمین دیدو بازدیدا مبتلا میشن چون بیرون ک همه ماسک میزنن بتمرگید منزلتون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
اولا مودب باش بعد اگه مطالعه علمی نداری اراجیف این مافیای دارو و درمان رو تکرار نکن
Netherlands
مهتاب
۰۸:۰۲ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
ایهالناس اصل ماجرا از زبان‌من بشنوید ی جایی اعلام کردن واکسنای چینی تاریخ مصرفشان داره میگذره رایگان بخشیدن ب کشورایی دیگه یکی ازین کشورا ایران بود من سه هفته بعد از دوز دوم واکسن رفتم تست دادم تا ببینم انتی بادی ایجاد شده یا نه.اینقدر رقمش کم بود ک فکر کنم مال بدن خودم بوده و ی جورایی دکتر معالج گفت اصلا با این انتی بادی ایمنی نداری
دیگه فکرتون رو خسته نکنید واکسنا تاریخ مصرفشون گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
پدرم دوز دوم استرازنکا را زد بعداز دو هفته کرونا گرفت با درگیری بالای ریه و در بیمارستان فوت کرد خداااااااا دارم از درد می ترکم به کی بگم خدااااااحون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
ایران هم اگه درصد بالایی از جمعیت رو واکسینه کرده بود آمار مرگومیرش پایین میومد و این هم درنظر بگیرید که ایران توی گیرودار واکسن زدن با دلتا مواجه شده
من و خانومم دو دوز واکسن برکت زدیم هنوز نمردیم
اگه کرونا گرفتیم و مردیم خبرتون میکنم
برکت زدم که اگر مردم بدست هموطن مرده باشم نه بدست بیگانه
Iran (Islamic Republic of)
هع
۱۳:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
نادان مگه آدم همین الان واکسن بزنه میمیره چند سال دیگه نمیمیری بلاهای دیگه سرت میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
کشو های امریکا و اروپایی و اون کشورهایی که واکسن تولید میکنن آمار مرگو میر کم اعلام میکنن تا روی فروش واکسن و درامدشون تاثیر نذاره
هیچ واکسنی از ابتلا به کرونا جلوگیری نمیکنه فقط شدت کرونا راکم میکنه خیلی از اینهایی هم ک فوت کردن فکر کردن ایمن شدن و رعایت نکردن
این هم بدانیم ویروس کرونا هوشمنده و رنگ عوض میکنه
و کرونا هوشمنده و رنگ عوض میکنه
Germany
irani
۰۰:۵۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
با این نمودارها که اصلا تاریخ ندارن فقط کشته ها رو نشون میده فقط میشه به این نتیجه رسید که واکسن تاثیر خوبی نداشته جالب اینجاست که باید هر 6 ماه بازم باید دو دوز رو بزنیم حالا معلوم نیست تو کدوم دچار عوارض خطرناک بشیم! ، بهترین راه قرنطینه سراسری کشور بود کاری که چین کرد فقط یک ماه هیچ اتفاقیم نمی افتاد دیروز صبح از بازوی راستم واکسن زدم بعد از گذشت 24 ساعت احساس میکنم دست چپم ضعیف شده و حالت خواب رفتگی واقعا این عوارضها معلوم نیست به کدوم قسمت های بدن قراره اسیب بزنه واکسن و متوقف کنید و قرنطینه کنید به نظرم
Germany
شاهد
۲۳:۱۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
اگه هنوز زنده ای خبر بده خخخخخ این عارضه ای که گفتی احتمالش هست تولید لخته شده باشه تو دستت
Iran (Islamic Republic of)
f
۰۷:۴۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
بلافاصله بعدازدزدوم سینوفارم کروناگرفتم ومتاسفانه خانواده راهم درگیرکردم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۱۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام ببخشید میشه توی پیام خصوصی بگین چطور شد مبتلا شدید به جزییات و چند سالتونه و چیکار کردین تشکر فراوان
Germany
بنیامین
۰۰:۳۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
پیام خصوصی؟ مگه تلگرامه آخه باو مگه مغز ندارین ناموسا!
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۲۳:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
دوز اول سینوفارم رو زدم بیچاره شدم تا رد کردم دوز دوم رو نخواهم زد تا واکسن مرغوب با تاییدیه جهانی وارد کنید مراقب باشید احتمال نسل کشی با چین کمونیست مطرح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
نیازی به امار نیست! اطرافمون پر از ادم هایی هست که واکسن زدن اما کرونا گرفتن و بعضا مردن!! واقعا مردم ما ساده لوح هستن و تحت تاثیر رسانه هایی که نیتشون ترساندن از کروناست! ادم به جو عقل داشته باشه. واکسنی که ایمنی نمیده نمیزنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
واکسن سینوفارم چینی تاییدیه سازمان جهانی بهداشت رو داره، خواهشن اطلاعاتتون رو بالا ببرید و اینقد نگین واکسن غیر معتبر!
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۰۰:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
من یکی از طرفدار های واکسنم و دز اولو هم زدم اما متاسفانه نشون میده این واکسنایی که داخل ایرانه قابل رقابت با امار جهانی واکسن های کشور های دیگه نیست البته تعجب هم نداره اگر خوب بود این همه واکسن به ما نمیرسید ، مراقبت کنین این نوع واکسن هیچ کمکی بهمون نمیکنه ماسک بزنین حتی اگ واکسن زدید کشور های دیگه هم که واکسن چینی زدن و حتی واکسن های خارجی دیگه بعد شیشماه دز بوستر دارن میزنن اما اینجا نشون داده بعد 18 روز تقریبا هیچ کشته ای نداشته :) البته شیش ماه پیش فقط کادر درمان واکسن زدن اونام با اسپونیگ روسی و البته اونا دیگه انقدر کرونا گرفتن که اگر قرار بود اسیب جدی ببینن تا الان دیده بودن ، در کل امیدی به این واکسن من ندارم با این آمار
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۲۰:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
چطور به ارقام و اعدادتون اعتماد کنیم؟ شما که خودتون اعتراف میکنید آمار مرگ و میر ناشی از کرونا رو یک سوم به سازمان بعداشت جهانی اعلام کردین الان چند تا نتیجه میشه گرفت یا دوباره دروغ میگین که با ایجاد واکسن هراسی سرعت پایین واکسیناسیون و کمبود واکسن رو توجیه کنید و مردم کمتر مطالبه نمایند
یا واکسن های ساخت داخل خودتون بی اثر بوده چرا که هنوز گزارشی از واکسنتان برای سازمان بهداشت جهانی نفرستاده اید
یا اینکه واکسن های وارداتی بی کیفیت و تقلبی بوده است و نظارتی براینکه از کجا واکسن وارد میشود نداشتین...در هر صورت وزارت بهداشت مسئول وضع موجوده و ازآنجایی ک توان واکسیناسیون سریع ندارید در آینده فاجعه بدتر خواهد بود گرچه همین روزها هم آبرویمان در کل جهان رفته و اوضاع مرگ و میر وحشتناک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
دیروز برنامه حقیقت ماحرا در برنامه بیست و سی آمنه ضبیح پور رو دیدم خواستم بگم گوش ما دارز نیست تا دروغ های شما را باور کنیم ...مدارک و ادله خنده دار نگویید مثلا واکسن فایزر اخه اونها زدن همه مردن و یا فلج شدن سازملن بهداشت جهانی و who- cdc میگه چه واکسنی خوبه یا نه .... مردم هم آگاهی کافی با اینترنت بدست میارن کسی گه فکر کنه مردم گوششون درازه خودشون اینطورن آمنه ضبیح پور اینست حقیقت ماجرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
10 بربار متوسط جهانی واکسینه شدنها در ایران کشته میشوند و این نشان دهنده اینست که در همی چی ما اولیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
تا زمانیکه کشورهای دیگه آمار درست ندند نمیشه مقایسه کرد. توی چین که اصلا معلوم نیست چه خبره تو آمریکا و انگلیس هم مسئله کرونا سیاسی شده و آمار ضد و نقیض میدند و دروغ میگند
Iran (Islamic Republic of)
حالا
۰۲:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
نکنه دز دوم واکسن را ندارین ک این .... را منتشر کردین-کدوم واکسن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۰۲:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
متاسفم که بعضی ها فکر می کنندقربانیان بخاطر واکسن مرده اند! این آمار داره میگه مرگ ومیر افرادی که دو دوز واکسن )ناشناس( زده اند بییار بیشتر از آمار جهانی است. علتش شاید نامرغوب بودن واکسن، عدم رعایت شرایط نگهداری، فاصله نادرست بین دو نوبت، آب مقطر بودن بخاطر بالابردن آمار تزریق! و خیلی چیزهای دیگر باشد، علت العلل این است که فرزانگان واردات واکسن معتبررا ممنوع کردند و مخبرین مشاوره غلط دادند و طمع کاران از مرگ مردم مظلوم و اسیر ایران کیسه دوختند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
فکر کنم چین و روسیه آب مقطر به جا واکسن بهمون میدند برای چی به ما واکسن بدند درحالیکه 70 درصد مردمشون واکسن نزدند معلومه یه جای کار ایراد داره ادمین بچاپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دقیقا منم همینو میگم برای چی واکسن رایگان در صورتی ک یک شکلات رایگان ب ما نمیدن¿
حالا برین واکسن بزنین
United States of America
عرفان
۲۰:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
علت اصلی این اتفاق اینکه ایران الان وسط پیک کرونا است و این واکسیناسیون دقیقا وسط پیک در حال انجامه اگثر فوت شده ها بعد از تزریق دوم درست زمانی بستری شده که نتنها واکسن ایمنی لازم رو تو بدنشون ایجاد نکرده بود بلکه حتی شاید صعف عمومی بعد از تزریق واکسن هم به بیماری برای رشد کمک کرده بوده اگر شما به نمودار فوت شده ها بعد از تزریق دوز دوم نگاه کنید متوجه میشید که آمار فوتی های دریافت کننده دوز دوم بعد از ۹۰ روز کاهش چشم گیری داشته و میزان ایمنی در افرادی که حداقل ۹۰ روز از دریافت دوز دوم آنها میگزره تقریبا برابر با امار های جهانیه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
بالاخره یکی با تحلیل به نمودارها نگاه کرد.... نه واقعیت اینه که بسیاری از مردم هنوز بیش از 90 روز از دریافت دوز دوم واکسن خود نمی گذرد...
Korea (Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
می دونم پیام من رو منتشر نمی کنید ولی جهت اطلاع خودتون اون روزی که واکسن بی کیفیت چینی یا روسی وارد می کردین یا واکسن داخلی بدون هیچ آمار انتشار یافته به مردم تزریق می کردین باید به فکر این روز بودین. واگرنه تحقیقات منتشر شده در مورد واکسن های معتبر دنیا نشان از تاثیر مثبت واکسن در کاهش مرگ و میر میده.
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
وقتی رفتین واکسن چینی و روسی گرفتین که تو دنیا قبول تدارن وضع بهتر از این نمیشه
چرا ما همیشه میخوایم یه کاری کنیم که بگیم از بقبه دنیا بیشتر میفهمیم و فرق داریم
Iran (Islamic Republic of)
مم
۱۶:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
از چین اجازه گرفتین همچین موضوعی رو منتشر کردین؟
بالاخره درسته که واکسن رو واسه تست روی مردم از چین گرفتین، اما خب شاید ناراحت بشن که نتیجه این افتضاح رو عمومی منتشر کردین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
اوضاع در مورد واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی به مراتب بدتره. اول کتمان و مخفی کاری میکردند ولی حالا معلوم شده بیشتر افرادی که مبتلا میشند و میمیرند افرادی هستند که کاملا واکسینه شدند. مثلا اسراییل که واکسن‌های آمریکایی زده و تقریبا تمام جمعیتش واکسینه شدند وضع افتضاحی داره و خود آمریکا که تا همین چند وقت پیش تکذیب میکردند و ضد و نقیض می‌گفتند و حالا ویدئوهای آمریکاییهایی که از زدن واکسن پیشمونند از روی تخت بیمارستان داره کم کم واقعیت رو نشون میده. کلا به واکسن خارجی نباید اعتماد کرد که چینی و روسی که آمریکایی و انگلیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
بابای من ۴ سال که سرطان داره ومادرم قند.چربی.وفشار خون داره خدا راشکر هر دودوز زدن حالشون خوبه....خودمم معلمم دوز اول زدم حتی یه تب ساده هم نکردم......
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۱۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
میشه یگید چند سالتونه و ایا الرژی تا الان ئاشتین به هر چبزی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چند سال دیگ میفهمی با خودت چ کردی
Canada
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
کسانی که میگن خود چین صفر شده یعنی واکسنشون خوبه کاملا در اشتباه هستند
چین قبل از معرفی واکسن هم حدود صفر بود پس نتیجه واکسنشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
یه احمق تو چین یه خفاش میخوره، یه دنیا باید تاوانش رو بدن. میدونم مرد حسابی یا زن حسابی، غذا دیگه‌ای نبود بریزی تو اون صاحاب‌مرده که خفاش مریض خوردی؟ فقط خاک تو سرت با این برنامه غذاییت جلبک آشغال‌خور. همین امثال اینا که مارمولک و سوسمار میخورن هستن که این بیماری‌های عجق‌وجق یه دفه پیدا میشه. نسلشون اگه منقرض میشد کل بشریت راحت بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
انصافاً دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
نه عزیز
این فریب صهیونیستهاست کهافراد ساده لوحی امثال شما رو مشغول این چرندیات کنند وخودشون مخفی بمانند. سالهای قبل هم هرچیزی رو میخوردند
ساخت ویروس نحس کرونا طبق مقاله ای که خواندم دقیقا کار صهیونیستهاست که گفتند جمعیت کل جهان باید بحای6میلیارد 1میلیارد باشه.
در تعجبم از سادگی امثال شما که هنوزم فریب مزخرفات رو میخورید.و هنوزم غافلید از کثیفهای صهیونیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
خفاش همیشه وجود داشته و ناقل ویروس بوده ولی این ویروس بطور طبیعی امکان آلوده کردن انسان رو نداره. ویروس رو تو آزمایشگاه دستکاری کردند و قابلیت سرایت به انسان بهش اضافه شده. خوردن خفاش و حیوانات عجیب غریب نه محدود به چین هست نه توی این چند سال اخیر رواج پیدا کرده. عادتهای غذایی بد همه جای دنیا بین اقوام مختلف همیشه وجود داشته. ما چون تو کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و علاوه بر اون به خاطر فرهنگ ایرانی فکر می‌کنیم همه دنیا مثل خودمون خوراکی حلال و سالم میخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
این ویروس ساخت دست بشره
باید ی کاری میکردن ک ب مردم واکسنی بزنند که نسلشون را نابود میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خود چین فوتی هاش کمتر شد.پس واکسن ایراد نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
تو مگه تو چین بودی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خود وزارت بهداشت معلومه چکار میکنه؟یه بار میگن بزنید یه بار میگن نزنید
Iraq
سیروی
۰۹:۳۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
بطورکل ناقص ونامفهوم بود ونوع کرونا نامعلوم درایران هم اگر مرگ ومیری باشه فقط توسط واکسنهای ایرانیست نگفتن اسم واکسن سرپوش گذاشتن روی ان هست .که بعداگرمعلوم شد یگن ماگفتیم دراین تاریخ به نمکی . بدردنخوربود گزارش
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۸:۱۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
میگه از هر صد نفر 0.7 نفر بعد دو دوز فوت کردن یعنی 0.7% در حالی که ما میدونیم درصد فوت بعد کرونا ۱ تا ۳ درصده یعنی دو دوز واکسن چندان تاثیری نداره. تازه اینا بعد دو دوز واکسنه. حتما درصد بیشتری بعد یک دوز واکسن فوت کردن. پس بی دلیل نیست که از وقتی واکسن زدن بیشتر شد موج پنجم هم همراهش شروع شد! تازه با اونهمه داروهای بی اثر و مضر مثل رمدسیویر که مثل نقل و نبات پخش میشه تو داروخونه ها با قیمت زیاد حتی واسه سرپایی ها!
من خودم تو فامیلم پدرم، شوهر خالم و خالم با وجود واکسن دوباره کرونا گرفت و تقریبا شدید بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
رمدسیویر خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
عالیمقامان ما مثل بادمجون بم میمونن // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
طرف استاد دانشگاه بود، رفته بود سی تی اسکن کرده بود هیچ مشکلی نداشت. فرداش واکسن زد ٢ روز بعد مرد
همسایه مون هیچ مشکلی نداشت و سالم بود و یه هفته قبل از واکسن تست پی سی آرش منفی شده بود ولی یک هفته بعد از واکسن مرد
وچند نفر دیگه که حوصله نوشتن ندارم
هر وقت واکسن معتبر آمریکایی وارد شد و به مردم تزریق شد، جلوی کرونا هم گرفته‌ میشه
به شخصه هیچوقت واکسن غیر معتبر ایرانی، روسی و چینی نخواهم زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
تا حدودی موافقم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
به شما میگن غرب زده

با شما بحث کردن هم فایده نداره
با امثال شماها خیلی بحث کردم ولی متاسفانه جوری مغزتون شست و شو دادن که حتی سازمان بهداشت جهانی هم بگه واکسن ایران بهترین هست(برای مثال گفتم)بازم شما میگی نه کی گفته میزنید زیرش
انشالله خدا خودش فکری به حالتون کنه
شایدم یه روزی مثل یکی از دوستام با تحقیق و چشم باز و بدون تعصب خودتون به حقیقت برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
واکسن معتبر آمریکایی!!!
بدبختها اگه چیزی داشتند برای خودشون میزدند که رتبه یک جهان رو دارند در کرونا ومرگ ومیر
ان شاءالله کل آمریکا واسرائیل نابود بشن همه جهان راحت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
اتفاقا عوارض و تلفات واکسن به قول شما معتبر آمریکایی بیشتر بوده و حالا مشخص شده اثری هم نداره و از لزوم تزریق دوباره دوز تقویتی بعد از چند ماه حرف میزنند و احتمالا تا ابد میخواند هر چند ماه یکبار مردم رو وادار کنند واکسن فایرز، مدرنا یا جانسون اند جانسون بزنند و وقتی مردم عین مور و ملخ شروع کردند با زدن این واکسن‌ها بمیرند دوباره یه توجیهی پیدا می‌کنند و متاسفانه ابله توی دنیا کم نیست و ادعاهای دروغ و ضد و نقیض آمریکاییها رو برای بار صدم باور می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
داییی منمویه ماه بد تزریق دز سوم فوت کزد اشتباهدمن بود ک دودزو زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
۱۰هزار کشته از واکسن تازه از بین ۲.۷میلیون واکسن زده، آمار عوارض قلبی و سگته‌ای که بستری نشدن توش نیست، آمار فلجی و شل شدن هم توش نیست، عوارض بلند مدت هم مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
این عوارضی که گفتی مربوط به واکسن‌های ام.آر.ان.ای آمریکایی هست. واکسن‌های چینی و ایرانی از این نوع نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۶:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه فقط آمار افرادی که دقیقا بعد از دوهفته تزریق واکسن کرونا گرفتن رو بررسی کردن و چیزی از عوارض و حتی مرگهای زمانهای کمتر و یا حتی روز تزریق وجود نداره در حالیکه بعضی از دوستان نزدیک چنین مشکلاتی داشتن.
هنوز هم کتمان حقیقت بی اثر یا مرگبار بودن واکسن بسیار زیاده و حق الناس در نظر این مردم وزارت بهداشتی بی ارزشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
لطفا بگید اینها چه نوع واکسنی یعنی از کدام شرکت، تزریق کرده بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
این که یعنی فاجعه واکسن های ایران ۷۰ برابر بی اثر تر هست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
پس توصیه میشه که واکسن نزنیم؟ ویا بعد واکسن دویز دوم همچنان خطر ابتلا بلاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
مردن به مرگ طبیعی شرفش بیشتره به مردن با واکسن کرونا خارجیه
کی پاسخگو این فاجعه اس؟
کی این واکسن ها رو نمونه آزمایش میکنه قبل خرید؟
ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت جواب بده.
چرا قرنطینه از درب منزل نمیکنید؟ امکانش هست کافیه فکر کنید جنگ اتفاق افتاده. نیروهای مسلح و هلال احمر از درب منزل به مردم ارزاق و مواد لازم رو برسونن فقط یک ماه آزمایشی.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
برادر یا خواهر گرامی
مردم هیچ وقت تصور جنگ نخواهند داشت
یارو میره سفر تفریحی، چی میگی شما؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
واویلا چه مصیبتی. فقط واکسن داخلی در دمای پایین
مسئولین دقت کنید واکسن در دمای پایین
گمرک دما بالا
سالن های تزریق دما بالا
ایستگاههای تزریق دما بالا
تابستونه یخچال میخواد همه جا
واکسن وارد نکنید اینطوری کمتر تلفات میدیم
وزارت بهداشت باید پاسخگو جانباختگان واکسینه شده که همه پروتکل را قبل و بعد دوز دوم واکسن رعایت کردند باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
واکسن نگهداری شده در دمای فوق العاده پایین واکسن ام.آر.ان.ای مثل فایزر هست. باید دید کی اینا رو غیرقانونی وارد کرده. توی خود آمریکا کلی تلفات داد و اثری در پیشگیری از کرونا هم نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
حوصله نداشتم همه اش رو بخونم ، یکی خلاصه بگه چی شد؟ واکسن تاثیر داشت یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
درصد مرگ رو اشتباه نوشتید. بر اساس آماری که نوشتید ۰.۰۷ درصد میشه نه ۰.۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام میزان دقت اطلاعات خیلی مهم هست تا اینجا تنها میتوان گفت حلقه سنی پنجاه تا هفتاد وپنج سال مورد علاقه کرونا هستند البته جون اطلاعات اسیب شماسی تشریحی نداریم به اطمینان کمیاز معنا مفهوم منطقی میرسیم البته میزان زن ومرد معلوم نیست که ازنظر زیست شناسی مهمهست امیدوارم اطلاعات کیفیتر مطمئنتر شود که کنجینه مبارزات اینده میشود والبته حال منتظر امارهای دقیقتر وبهتر وفابل درکترهستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خودتون هم نمیفهمین چی میگین درصد مرگ که میدین بیشتر از درصد مبتلاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
با تزریق دوز بوستر (سوم) این آمار به شدت کاهش می یابد، به امید تزریق روز افزون واکسن در کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
خودتون از این آمار چیزی سر درآوردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
فقط ۳ نفرش از همسایهامون دیدم بعد واکس رفت کما بعد فوت شد
Iran (Islamic Republic of)
ریحون
۰۰:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اونوقت یعنی چی اینا؟؟!!! یعنی واکسن هم کشک؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
یه بار این متن رو بخونین بعد نشرش بدین.
اصلا با هیچ عقل و منطقی جور در نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
توشهر ماهم چند نفر بعد از تزریق واکسن فوت کردن.مادر خودمم پلاکت خونش اومد پایین کرونا گرفت الان حالش بده فک کنم واکسن چینی ها را به روستاهاوشهرهای کوچیک میبرین میزنین کی باید اون دنیا جواب گو باشه از چهارمحال تماس میگیرم
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
حتما بیشتر اینهایی که بعد از دو دوز، باز هم مبتلا شدند واکسن برکت زده بودند و گرنه برای سینوفارم و آسترازنکا که در بسیاری کشورها تزریق شده این نتیجه ذکر نشده. اطلاعات کامل بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
بر عکس پدر من واکسن سینوفارم زده ولی کرونا گرفت هر چند ملایم ولی چند نفر از اقوام نزدیک واکسن برکت زدند و با وجود اینکه توی خونه افرادی که واکسن نزده بودند مبتلا و حتی یک نفر بستری شد اونهایی که برکت زده بودند مبتلا نشدند. توی این تحقیق اگه آمار بر اساس نوع واکسن تفکیک شده بود امکان نتیجه گیری وجود داشت ولی الان نمیشه گفت کدوم واکسن کم اثرتر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
یک نفر هم ؛ نباید بمیرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States of America
ظاهرخان
۲۲:۴۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
این چه گزارش ناقصیه؟؟ چرا نمی گید کدوم واکسن؟؟ اصلا نوع آمار اشتباه است. برای محاسبه صحیح نرخ مرگ باید ابتدا افراد واکسینه شده را با توجه به نوع واکسن دسته بندی می کردید و نرخ مرگ و میر رو در هر کدوم مجزا تعیین می کردید. نه اینکه کل فوتی ها را به کل افراد واکسینه شده تقسیم کنید!.نوع و تکنیک ساخت واکسن ها با هم فرق می کنه. فاصله بین دو دوز در واکسن آسترازنکا 8تا 12هفته است ولی سینوفارم و برکت 28 روز. این چه جور مقایسه ایه؟؟ اطلاعات کامل و شفاف بدید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
چقدر پیچیده نوشتید ما که نفهمیدیم.
ساده بگو واکسن چقدر آمار بستری و مرگ رو کاهش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
۵۰درصد ۵۰دزصد هم زدن ماسک و شستن دست ها ودر جای شلوغ آفتابی نشید
Iran (Islamic Republic of)
فرجام
۲۲:۲۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
جایی که نوشته شده "در واقع از هر صد نفر حدود 0.7 نفر (کمتر از یک نفر)" اشتباه است . عدد درست 0.07 است (کمتر از یک دهم نفر )
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۵۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
طی این دوره از هر۱۰۰ نفر۲ نفر فوت می‌کنند با تزریق واکسن هر۱۰۰ نفر۱ نفر فوت می‌کنه حال واکسن چه فایده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
نمیدونم بزنیم یا نزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
ایهمه فوتی مال واکسن؟؟؟؟؟ اگ قراره بمیریم چرا واکسن بزنیم؟؟؟؟؟؟؟ در هر صورت بزنیم میمیریم نزنیمم میمیریم آقا چرا شاهنامه نوشتی فقط عدد فوتیها بعد واکسنا رو مینوشتید بجز استرس جی ب ادما میرسه الان من واکسن زدم از وقتی زدم ۳ روزه عوارض داشته درحالیک قبلش ی علائمم نداشتم ... واقعا متاسفیم استرس استدس
Germany
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
نوع واکسنها هم باید اعلام میشد
Iran (Islamic Republic of)
مستاجر بیغم
۲۰:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
از 2میلیون که دوز دوم را هم تزریق کردند بیشتر از دوهزارنفر مردند!!!!
#نه به واکسن اجباری
درصورت لزوم فقط واکسن ایرانی
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
حاجی این عوارض مربوط به واکسن ایرانی است. سایر واکسن ها به طور گسترده در کشورهای دیگه تزریق شده و این عوارض رو نداشته. این واکسن برکت است که پیش از این هم در مورد نتایج و مقاله تاقص اون بحث بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
اتفاقا واکسن‌های آمریکایی عوارض بدتری داشته و حالا توی خون افرادی که استفاده کردند مواد عجیب و غریب و حتی لخته‌های کوچک وجود داره و بدتر از اون در جاهایی از بدن مثل مغز و کبد رسیده که نباید اونجا باشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
یعنی چی کمتر از یک نفر فوت کردن؟:/ نصفه بوده طرف؟؟؟؟ حتی یک نفرم نباید بمیره بعد از واکسن:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
اطلاع رسانی خوب است کاش نوع واکسن که تزریق شده را نیز مشخص می کردید ومردم درموقع تزریق انتخاب اگاهانه می کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
مسئولینی که انقد واکسن رو به تاخیر انداختن
Germany
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه خیلی از کسایی که دوز اول رو زدن 2 تا 4 روز بعد درگیر بیماری شدن باید این واکسنهای وارداتی ازمایش بشن به صورت رندوم احتمال خرابکاری عمدی هست
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۰:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
یعنی چی؟ واکسن بزنیم احتمال داره بمیریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
واکسن ها معتبر نبودن که این آمار بالا داریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
حتما راست میگن اگه دروغ نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
اللهم اشف کل مریض مومنین بحق الحسین ع . آمین یا رب العالمین . لبیک یا حسین ع . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
اقا ما واکسن بزنیم یا نزنیم ؟اگه قراره واکسن بزنیم بعد بمیریم خب چه فایده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
بالاخره واکسن بزنیم یا نزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
خب ایی یعنی چ آخه؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی با تزریق دومم ممکنه بمیریم جرا؟؟؟؟؟۱ پس کاشکی واکسن نمیزدیم ایی آمار ک خیلی نگران کننده س
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
پس این همه مرگ و میر تو کشور بخاطر واکسنه؟
Canada
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
صد البته باید دستورات بهداشتی را رعایت کنید
ماسک .جای شلوع نروید و ضدعفونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
این یعنی واکسناسیون کشک هست ما که دو دز واکسن بی کیفیت چینی با ایمنی پائین زدیم چیکار کنیم ما سینوفارم زده ها دز یاداور وسوم را از دولت مطالبه داریم هر کس موافق لایک کنه
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
یه سری به آمار بزن. چین با همین سینوفارم و سینوواک تونسته نرخ ابتلای روزانه رو به کمتر از 50و نرخ مرگ روزانه رو به صفر برسونه. مشکل کشور ما کم بودن تعداد افراد واکسینه شده است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
این یعنی عملا واکسیناسیون هیچ اثری نداشته است و فقط راهکار رعایت پروتکلهای بهداشتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
ما هم غرعه كشي ايران خودرو ثبت نام ميكنيم سه ميليون نفريم هزار نفر اسمشون در مياد چطور از اون طرف عدد بزرگي حساب ميشه و خروجي يك كارخونه است اما دو ميليون نفر بعد واكسن دو هزار نفر مريض شدن كمه ؟
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
میشه از هر 167نفری که واکسن زدند یک نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
این عده که فوت میکنند به خاطر عوارض داروهای کرونایی است ...داروهرا عوض کنید
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۹:۰۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
به عنوان یک محقق حیطه سلامت عرض می کنم در اختیار قرار دادن این داده ها (با در نظر گرفتن و رعایت شرایط و قوانین مربوط به داده ها) به محققین سلامت کشور میتواند بسیار راهگشا و کمک کننده باشد چرا که نحوه آنالیز و مخصوصا تفسیر نتایج میتواند بسیار متفاوت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
بایدمشخص بشه درصدمرگ وبستری هرنوع واکسن که مردم بدونن کدوم بهتره
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اگه تحریف نشه البته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
یا موسی بن جعفر،اینو دیگه چیکارش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
همانطور که در متن هم به آن اشاره شده این نسبت از مرگ بین واکسینه شدگان در کشور بسیار بیشتر از نسبت جهانی آن است. باید موضع به سرعت و به دور از هر گونه مصلحت اندیشی بررسی شود و در قدم اول میزان مرگ ها به تفکیک نوع واکسن منتشر شود تا بتوان تصمیم گیری های بعدی را انجام داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
خواهشمند است سرعت واکسیانسیون را زیاد کنید حریف این جماعت نمیشه شد ،هر دفعه تعطیلاته شال و کلاه میکنن میرن مسافرت یا به هر بهانه ای دورهمی برگزار میکنن هر چه قدر هم گلوتون برای اینا پاره کنید و خبرنگاران محترم جونشون بخطر بیاندازن برن بیمارستان ها گزارش بگیرن واز پروتکل ها بگین اینا آخر هفته شان را باید شمال برن وو..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
خدا نگذرد از کسانی مقصرند،که واکسن موثر به دست مردم نرسد.تازه آمار فوتی واکسینه شده های ما اندازه واکسینه نشدگان دیگر کشورهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
بکار بردن دوز دوم یا دوز اول یک اصطلاح غلط و عامیانه است !
بهتر است بگوییم : نوبت اول یا نوبت دوم
(میخواهد در هر مرتبه یک دوز یا 0/8 دوز و یا ...مقدار تزریق شود .)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
این همه آدم میمیرن، روزی 600 نفر، واکسن نزدن،بیشترشون واکسن زدن برا ما واکسن اصلا کارایی نداره برخلاف بقیه کشورها،
۱۲
آخرین اخبار