۲.۵ درصد روحانیون مستقر در کشور در بوشهر فعالیت دارند

مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: حدود ۱۰۰ روحانی مستقر در استان بوشهر فعالیت دارند که حدود ۲.۵ درصد از کل روحانیون مستقر کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در جمع رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به حضور ۴ هزار روحانی مستقر در کشور بیان کرد: حدود ۱۰۰ روحانی مستقر در استان بوشهر فعالیت دارند که حدود ۲.۵ درصد از کل روحانیون مستقر کشور را شامل می‌شود.

او ادامه داد: این میزان استقرار روحانی به عنوان امام محله در استان بوشهر، درصد خوبی است به این دلیل که استان بوشهر حدود یک درصد جمعیت کشور را در خود جا داده در صورتی که دو و نیم درصد از ظرفیت روحانیون مستقر در کشور را به خود اختصاص داده است.

 مدیرعامل بنیاد هدایت افزود:در حوزه امامت استان بوشهر متناسب با جمعیت و به نسبت متوسط کشوری استاندارد خوبی دارد، اما به نسبت ظرفیت استان و اقبالی که از استقرار روحانیون می‌شود، نیاز است که ظرفیت‌ها افزایش یابد.

میرمحمدیان عنوان کرد: توجه و احترام ویژه به روحانیان، داشتن شجره‌های خوبی از روحانیت، وجود خانواده‌های روحانی ریشه‌دار و اصیل در این استان و سنت‌های بسیار خوبی که بوشهر در زمینه عزاداری سنتی دارد از ویژگی‌های ارزشمند این استان به شمار می‌آیند.


بیشتر بخوانید


او گفت: بوشهری‌ها مردم دست به خیری هستند و مشارکت و همراهی که با امام محله‌ خود دارند، توان خوبی است که امیدواریم آرام آرام بتوانیم مدل امامت را در استان بوشهر به نحو مطلوبی پیاده کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.