بیش از ۱۸۰۰ فقره بازرسی از اصناف اشنویه انجام شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون با تشدید بازرسی‌ها و اجرای طرح نظارتی پایش بازار ویژه ایام شیوع کرونا، هزار و ۸۱۳ مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حامد رمضانی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه اظهار داشت: در قالب این تعداد بازرسی ۷۳ پرونده تخلف با موضوع تهدید سلامت مردم، گرانفروشی، احتکار و دیگر موارد در گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان، اصناف و دیگر ارگان‌های مربوطه در این شهرستان تشکیل شد.

وی افزود: در این رابطه اصناف و مرغداری‌ها به بیش‌از ۱۶ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال جریمه محکوم و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند و طرح تشدید نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام شیوع بیماری کووید ۱۹ همچنان با  در عرصه بازار این شهرستان ادامه دارد.  

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه ادامه داد: بیشتر این پرونده‌های تخلف در خصوص گرانفروشی و عرضه نکردن کالا در بازار بوده است.

وی با بیان اینکه مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند اظهار داشت: پرونده‌های تشکیل شده در مورد تخلفات صنفی در اسرع وقت و به‌صورت ویژه رسیدگی و مجازات‌های قانونی طبق مقررات، اِعمال می‌شود.

رمضانی همچنین با اشاره تامین و عرضه ۹۶ تُن انواع کالا‌های اساسی با هدف متعادل کردن قیمت بازار در این شهرستان ادامه داد: این اقلام شامل ۴۴ تُن شکر، ۱۰ تُن روغن ۱۶ کیلویی مصرف صنوف تولیدی و ۴۲ تُن سهمیه زنبورداران است که در مراکز عرضه این شهرستان در مناطق شهری و روستایی توزیع و در اختیار مردم قرار گرفت.

وی  در خصوص حوزه صنایع این شهرستان نیز افزود: این شهرستان دارای ۲ شهرک صنعتی و ۲۵ پروانه بهره‌برداری و ۱۵ واحد فعال و چهار واحد نیمه فعال و یک واحد راکد است که با پیگیری‌های صورت گرفته احیای واحد‌ها و رفع مشکلات در اولویت است.

رمضانی گفت: تاکنون در این شهرستان ۱۳ هزار ۶۱۷ کارت الکترونیکی بازرگانی صادر و تحویل مرزنشینان شده است و ۲ هزار و ۵۱۲ کارت سرپرست خانوار در این حوزه آماده چاپ است.

وی افزود: برای همکاری با شبکه بهداشت و درمان و نظارت بر اقلام بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا  این اداره از آمادگی لازم برخوردار بوده و گشت‌های مشترک را همانند روز‌های نخست ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.