محمودزاده در مخالفت با کلیات برنامه پیشنهادی رئیس جمهور:

آقای رئیسی با کابینه‌ای که از بین دوستان انتخاب کرده‌اید نمی شود به جنگ اقتصادی رفت

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی به بیان توضیحاتی در مخالفت با کلیات برنامه پیشنهادی رئیس جمهور پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه پیشنهادی رئیس جمهور گفت: در رابطه با کلیات برنامه و کابینه معرفی شده اشکالات و ایرادات اساسی وارد است.

وی ادامه داد: متأسفانه زباله‌گردی و کودکان کار اختلاف شدید طبقاتی، فروش اعضای بدن برای امرار معاش، قبرخوابی، زورگیری، حاصل برنامه‌ریزی غلط دولت‌های گذشته است.

نماینده مهاباد در مجلس تصریح کرد: کشور ما به دلیل نپیوستن به FATF در لیست سیاه کشور‌های صنعتی قرار دارد و تحریم‌ها هم برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

محمودزاده تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت از دوستان و نزدیکان حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی هستند و نمی‌توانند به جنگ مشکلات اقتصادی بروند این در حالی است که همه آن‌ها مخالف پیوستن به FATF هستند و همین امر باعث کاهش تبادلات اقتصادی با سایر کشور‌ها شده و بازار‌های هدف را تحت تأثیر قرار می‌دهد ضمن اینکه مانع ایجاد شعبه‌های مالی ایران شده و باعث عدم بهبود فضای کسب و کار خواهد شد.

وی تصریح کرد: شعار‌های ایجاد یک میلیون شغل و ساخت یک میلیون مسکن مطمئنا با تیم اقتصادی فعلی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تحقق پیدا نخواهد کرد.

نماینده مهاباد در مجلس گفت: تیم اقتصادی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی یا از آستان قدس هستند و یا از ستاد اجرایی فرمان امام؛ آیا نمی‌توانستید از همه کارشناسان و متخصصان اقتصادی برای رفع مشکلات کشور دعوت کنید.

وی خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: شما اعلام کردید دولت من فراجناحی و فراحزبی است شما بگویید در لیست وزرایتان کدام یک از آن‌ها فراجناحی و فراحزبی است.

وی خاطرنشان کرد: آیا در بین وزرای دولت سابق یک نفر هم نبوده که عملکرد مثبت داشته باشد که در دولت شما بتواند حضور پیدا کند؛ درست نیست که دولت ۴ سال از نظرات، متخصصان و کارشناسان اقتصادی بهره نگیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از نمایندگان مجلس در کابینه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با توصیه رهبر معظم انقلاب مغایرت داشته و عدم معرفی به موقع کابینه به مجلس هم علیرغم مهلت دو هفته‌ای قانونی با تأکید رهبر انقلاب فاصله دارد.

نماینده مهاباد در مجلس گفت: تغییر لیست وزرای پیشنهادی حتی چند ساعت قبل از معرفی به مجلس نشان‌دهنده حاکمیت فشار‌ها و لابی‌ها در دولت است در حالی که از ۶ ماه قبل از برگزاری انتخابات همگان می‌دانستند که حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس‌جمهور است لذا چرا شما زودتر وزرای خود را به مجلس معرفی نکردید؟

وی تصریح کرد: متوسط سن کابینه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی ۵۲ سال است که نشان دهنده سن بالای اعضای کابینه است. ضمن اینکه عدم استفاده از اهل سنت علیرغم وعده‌ای داده شده و عدم استفاده از خواهران در بین کابینه که نیمی از جامعه هستند یکی دیگر از ایرادات کابینه محسوب می‌شود.

وی گفت: کابینه دولت سیزدهم در چینش خود میلیون‌ها اهل سنت را نادیده گرفته است در حالی که آن‌ها ۱۱ هزار شهید تقدیم نظام کرده‌اند، ولی آن‌ها افراد متخصص و کارشناسی هستند.

نماینده مهاباد در مجلس گفت: از اقدام قابل تقدیر و اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب برای انتخاب یک کرد سنندجی به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: چرا ۵۰ درصد از جامعه یعنی زنان در کابینه حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی جایگاهی ندارند و آنان کاملا نادیده گرفته شده‌اند.

وی افزود: نتایج و اهداف سامانه‌ای که حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی برای انتخاب و معرفی مدیران در نظر گرفته و به مردم اعلام کرد در لیست کابینه در عمل دیده نشده است و انتخاب وزرای کابینه از یک جناح خاص و دایره قوه قضائیه و آستان قدس رضوی بوده است.

وی گفت: با وجود تورم ۴۴ درصدی و نقدینگی بالا و آمار ۳۲ درصدی خانوار‌های زیر خط فقر و کسری بودجه و بدهی سنگین دولت و خشکسالی و خاموشی‌های اخیر و رکود سرمایه‌گذاری خارجی به نظر می‌رسد حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی و کابینه‌اش شرایط سختی دارند که نیازمند پزشکان متخصص هستند.

نماینده مهاباد در مجلس گفت: کابینه معرفی شده به مجلس فاقد یکدستی لازم است و علیرغم شعار جوانگرایی در دولت، اما اعضای کابینه همدیگر را نمی‌شناسند و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس با یکدیگر آشنا شدند.

وی در پایان گفت: نمایندگان مجلس باید با رأی خود از حضور وزرای جوان و غیرمتخصص در دولت سیزدهم جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
این هم از ترک‌ها گفتن پس کو یک نفر در کابینه نیست آقای رئیسی
-
م
۱۴:۱۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
آقای محمود زاده مشکل ما fatf نیست خودت هم این را خوب میدانی ما اگر هم fatf را بپذیریم بازهم دشمنی امریکا و دنباله رو های او یعنی کشورهای اروپایی با کشور ما قطع نخواهد شد . ما باید متکی به خود باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
عزیزم واحد پول کشورت دلار است نه ریال.وقتی دلار نداشته باشی یعنی فقط باید بری پول چاپ کنی.
شما عرزه ندارید چهارتا دلال را کنترل کنید.فقط بلدید شعار بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اقای م
تو واقعا یا نادانی یا سرسپرده هرچی میشنوی تکرار میکنی عزیزم پول نفتی که میفروشند با هواپیما وارد کشور میکنند وهیچ مبادله ارزی وبانکی صورت نمیگیرد توروخدا بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
چرا این نماینده ا ادبیات طرفداران حسن روحانی صحبت میکنه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
حرف حق تلخه برادر..این نماینده خوب حف زد توتندروبدبرداشت کردی
آخرین اخبار