فشار انگلیس به آمریکا برای به تاخیر انداختن فرآیند خروج از افغانستان

انگلیس که نگران امنیت نیرو‌های خود در خاک افغانستان است، قصد دارد به آمریکا فشار بیاورد تا خروج نیروهای واشنگتن از کابل را به تاخیر بیندازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که انتظار می‌رود بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بخواهد فرآیند خروج از افغانستان را به تاخیر بیندازد تا همچنان پرواز‌ها ادامه داشته باشد.

افزون بر این منابع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کرده اند: انگلیس در پی آن است که در جلسه گروه هفت که فردا (سه‌شنبه) برگزار خواهد شد، به سران کشور‌های صنعتی فشار بیاورد تا تحریم‌های جدیدی علیه طالبان وضع کنند.

به گفته یکی از مقامات انگلیس که درخواست کرده نامش فاش نشود، انگلیس معتقد است اگر طالبان ملاحظات حقوق بشری را نقض کند یا از خاک افغانستان به عنوان پناهگاهی برای تروریست‌ها استفاده کند، آنگاه گروه هفت باید تحریم‌های اقتصادی علیه طالبان لحاظ کرده و کمک به این گروه را متوقف کند.

در حالی که آمریکا اعلام کرده تا پایان ماه اوت تمام نیرو‌های خود را از افغانستان خارج خواهد کرد، انگلیس زمان خاصی را برای این کار مشخص نکرده است. همین امر سبب شده مقامات انگلیس نگران وضعیت امنیت هزار نیروی مسلح خود در خاک افغانستان باشند.

بایدن پیش‌تر با بیان اینکه بحث‌هایی پیرامون افزایش مدت زمان خروج وجود دارد گفته است امیدواریم مجبور به انجام این کار نشویم و اعلام کرد که اعمال تحریم بستگی به رفتار طالبان دارد و این گروه تاکنون هیچ حرکتی علیه نیرو‌های آمریکایی در خاک افغانستان انجام نداده و به تعهدات خود مبنی بر امنیت نیرو‌های آمریکایی پایبند بوده است.

گفتنی است روز گذشته بوریس جانسون که در سال جاری ریاست گروه هفت را برعهده دارد خواستار تشکیل جلسه شده است تا این هفت کشور صنعتی درباره آینده بلند مدت افغانستان با هم به بحث و گفتگو بپردازند.

گروه هفت متشکل از هفت کشور آمریکا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و کانادا و انگلیس است که ریاست آن هر ساله تغییر می‌کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
برعکس چیزی که به نظر میاد ، پایین آمدن از نردبان سختتر از بالا رفتنه!!!
آخرین اخبار