گریدر ۳۴ میلیارد ریالی به مقصد نرسید/جمع آوری ۲۲ دستگاه ماینر قاچاق در کازرون

مهم‌ترین حوادث ۴ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث پنج شنبه ۴ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

گریدر ۳۴ میلیارد ریالی به مقصد نرسید

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه گریدر قاچاق به ارزش ۳۴ میلیارد ریال در شهرستان زرین‌دشت خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی زرین‌دشت هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه گریدر مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد که گریدر قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

قاچاقچی ۷۹ راس گوسفند روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف ۷۹ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی فرمانده انتظامی شهرستان مهر اظهار کرد: ماموران انتظامی بخش گله‌دار هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون که حامل دام بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این کامیون ۷۹ راس گوسفند قاچاق که بدون هرگونه مجوز حمل بود کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۰ میلیارد ریال پارچه قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۲۸۶ طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در راستای برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی با اشراف اطلاعاتی از تردد قاچاقچیان با سواری‌های موسوم به شوتی در محور فیروزآباد-عسلویه مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل چند اکیپ به محور مورد نظر اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند ۷ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و پارس حامل کالای قاچاق را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در بازرسی از خودروها، ۲۸۶ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه در این خصوص ۷ متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: به منظور حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق از خرید و استفاده از کالا‌های قاچاق خودداری و موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

جمع آوری ۲۲ دستگاه ماینر قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۲۲ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۱ محمدیه کازرون با اشراف اطلاعاتی از نگهداری و استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی مطلع شدند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۲ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، ادامه داد: کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه را ۱۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه تعامل بین مردم و پلیس موجب به وجود آمدن امنیت پایدار خواهد شد، از شهروندان خواست با توجه به تولید صدا و گرمای بیش از حد این دستگاه‌ها و اثرات مخرب آن بر روی محیط زیست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیرقانونی استفاده از دستگاه‌های مذکور، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف بیش از ۱۹ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: به منظور طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ماموران انتظامی بخش جنت داراب با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس جاده‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او اضافه کرد: در بازرسی از این اتوبوس ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در زیر صندلی جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی داراب تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف پژو حامل بیش از ۳۹ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۳۹ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر زرین‌دشت در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه پس از طی سافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده با پرتاب چند بسته مشکوک به بیرون متواری شد، گفت: در پاکسازی از محل تردد خودرو ۳۹ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف کالای قاچاق ۲ میلیاردی با هوشیاری پلیس آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از دستگیری یک قاچاقچی و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده درتداوم طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام ایست و بازرسی مقطعی در محور مواصلاتی شیراز-اصفهان به یک نفر که چند چمدان کنار او بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این چمدان‌ها ۴۰۵ قلم لوازم آرایشی، ۶۰ قوطی داروی گیاهی، ۵۶ عدد قطره ویتامین c و ۵۴ قوطی ویتامین خارجی قاچاق و بدون مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: به منور جلب رضایت شهروندان در یک هفته گذشته، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح، ۵۱ معتاد و خرده فروش مواد مخدر جمع‌آوری و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۱۳ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: دستگیری ۱۲۶ سارق، کشف ۲۴ دستگاه خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و توقیف ۲۵۰ دستگاه وسایل نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ شجاعی هدف از اجرای این طرح را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار