مدیرکل بهزیستی استان زنجان مطرح کرد؛

اعطای ۲ میلیارد تومان تسهیلات به معتادین بهبود یافته

محمدی از پرداخت قریب به ۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به معتادین بهبودیافته در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به دغدغه معتادین بهبود یافته برای حمایت از اشتغال این افراد، گفت: پارسال ۳۷ نفر از بیمه‌ خویش فرمایی و ۲۹ نفر نیز از مزایای بیمه‌ کارفرمایی بهره‌مند شدند.

او بااشاره به اینکه حق بیمه این افراد نیز از ۷ سال به ۹ سال افزایش یافته است، افزود: این حق بیمه توسط سازمان بهزیستی به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

محمدی ادامه داد:  با هدف افزایش مهارت معتادان بعد از طی مراحل ترک اعتیاد، تفاهمنامه‌ای بین اداره بهزیستی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شده تا دوره‌های آموزشی ویژه‌ای نیز برای مهارت آموزی این افراد در راستای ایجاد مشاغل پایدار و مولد برگزار شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی وام را به ۲صورت وام خوداشتغالی و کارفرمایی به افراد پرداخت می‌کند، افزود: اگر فرد بهبود یافته جواز کسب یا گواهی معتبر داشته باشد، می‌تواند وام ۵۰ میلیون تومانی را دریافت کند و اعطای وام کارفرمایی در صورتی است که فردی که دارای کارگاه یا کارخانه است، می‌تواند از یک تا حداکثر ۴۰ نفر از معتادان بهبود یافته را مشغول به کار کند بهزیستی به ازای هر معتاد بهبودیافته‌ای که مشغول به کار شود وام را به کارفرما پرداخت می‌کند.

محمدی گفت: زنان بهبودیافته سرپرست خانواده نیز تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و تا زمان توانمندشدن مستمری دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: زنان و مردانی که در مراکز بازتوانی و درمان حضور دارند تا زمان توانمندی تحت نظر بهزیستی هستند و حتی خانواده‌های آن‌ها تا زمان خودکفایی از این مستمری بهره مند می‌شوند.

محمدی افزود: اگر اشتغالزایی از سوی سمن ها برای معتادان بهبود یافته صورت بگیرد بسیار پایدارتر خواهد بود و شرکای اجتماعی می‌توانند با دخالت در حوزه درمان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بکوشند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.