آموزش بیش از۵۰ حرفه مهارتی مورد نیاز پارس جنوبی به‌زودی آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت:با انعقاد قرارداد جدید با منطقه ویژه پارس، آموزش بیش از ۵۰ حرفه مهارتی مورد نیاز صنایع این منطقه در استان آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: با انعقاد قرارداد جدید با منطقه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، آموزش حرفه‌های مورد نیاز صنایع این منطقه در بیش از ۵۰ حرفه در مراکز آموزشی استان آغاز خواهد شد و با ایجاد نمایندگی فنی و حرفه‌ای در بخش‌ها تلاش می‌شود آموزش‌ها به همه مناطق استان گسترش یابد.

او افزود: آموزش مهارتی بر اساس نیازسنجی شرکت‌ها و صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی برگزار می‌شود تا نیرو‌های آموزش‌دیده در کوتاه‌ترین زمان ممکن جذب بازار کار شوند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان به عنوان قطب انرژی کشور نباید جوان بی مهارت و بیکار داشته باشد، ادامه داد: تخصص گرایی در حالی نقش موثری در تامین آینده شغلی افراد دارد که با وجود آمار بیکاری و جمعیت جوان استان، روند مهارت آموزی باید با حمایت همه مسئولان و صنایع شدت بگیرد.

دراهکی با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز ثابت و ۶ مرکز سیار آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر، ادامه داد: با ایجاد مراکز جدید در شهرستان عسلویه و شعبه‌های جدید آموزش فنی وحرفه‌ای در بخش‌ها و گسترش آموزش‌های مهارتی در روستا‌ها زمینه مهارت‌آموزی و توانمندسازی نیروی‌های بومی برای بهره‌مندی از بازار اشتغال استان فراهم می‌شود.


بیشتر بخوانید


او بر گسترش آموزش‌های مهارتی در همه مناطق استان بوشهر تاکید کرد و گفت: لازم است تا جوانان تخصص گرایی را در اولویت کار خود قرار دهند تا بتوانند آینده شغلی خود را تضمین کنند، زیرا نداشتن مهارت‌های شغلی مورد نیاز بازار کار، سبب می‌شود تا بیکاری در جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.