ادعای فرانسه: از تعلیق یکجانبه پروتکل الحاقی از سوی ایران متأسفیم

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه بدون اشاره به بدعهدی کشور‌های اروپایی، مدعی اقدام یکجانبه ایران در توقف پروتکل الحاقی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه وزارت خارجه فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در سخنانی مدعی اقدام یکجانبه ایران در خروج از پروتکل الحاقی شد.

او در نشست مطبوعاتی امروز (دوشنبه) خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا پاسخ ایران را به خواسته‌های آژانس انرژی اتمی از زمان آخرین دیدار شورای حکام در ماه ژوئن کافی می‌دانید، مدعی شد: فرانسه به همراه شرکای بین المللی خود از فعالیت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت توافق پادمان با ایران و نیز تلاش‌های حرفه‌ای و بی طرفانه مدیرکل آژانس و تیم وی برای روشن ساختن پرسش‌های مخصوص درباره اظهارات ایران و برنامه هسته‌ای این کشور به شکل کامل حمایت می‌کند.

او در ادامه ادعا‌های خود گفت: ایران باید بلافاصله توضیحات فنی معتبر و کاملی را به پرسش‌های آژانس در زمینه حضور مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران ارائه کند.

وی مدعی شد: علاوه بر این، ما به همراه شرکای بین المللی مان و آمریکا همچنان از تعلیق یکجانبه اجرای پروتکل الحاقی و اقدامات دیگر به منظور تأیید توافق وین متاسفیم. ما از ایران می‌خواهیم تا اجازه دهد آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه اجرای اقدامات موقت تحت تفاهم فنی که بین خودشان حاصل شده بود را از سر بگیرد. هرگونه وقفه می‌تواند دانش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران با مشکل مواجه کند و ایران باید فورا همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد.

گفتنی است ساعاتی پیش رسانه های خبری گزارش دادند وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد در اواسط ماه جاری میلادی (ماه سپتامبر) در خصوص همکاری ایران با این نهاد بین‌المللی گزارشی آماده کند و آن را ارائه دهد.

همچنین چندی پیش خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به دنبال ملاقات با محمد اسلامی، رئیس جدید سازمان انرژی اتمی ایران پیش از کنفرانس وین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
اگر آژانس بتواند خیالش از بابت همکاری ایران راحت شود تحریم ها تا ابد ادامه خواهند یافت وقت آن رسیده یکبارهم نه به آژانس را آزمایش کنیم
آخرین اخبار