کوالکام تراشه‌های خود را ارتقا می‌دهد

شرکت کوالکام برای کیفیت بهتر تراشه‌های خود، در حال بررسی بر روی آن‌هاست.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا؛ گفته می‌شود کوالکام در حال کار بر روی تراشه‌های میان رده جدید Snapdragon است تا بتواند آن‌ها را باکیفت‌ بهتری به بازار عرضه کند. یکی از این تراشه‌ها Qualcomm SM۶۳۷۵ است که ظاهراً در چهار نوع مختلف با پایه یکسان، اما با سرعت  CPU و GPU متفاوت ارائه می‌شود. گفته شده، سرعت هر تراشه بسته به مدل، آن بین ۸۰۰ تا ۹۴۰ یا ۹۶۰ مگاهرتز متغیر است.

براساس گزارش‌ها، شرکت کوالکام، در حال آزمایش پلتفرم‌های توسعه دهنده برای تراشه با نمایشگر‌هایی است که از نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کنند. همچنین پیش بینی می‌شود این شرکت  سری جی را به پردازندهای خود اضافه کند. Winfuture می‌گوید حداقل دو تراشه می‌توانند به عنوان Snapdragon ۶۹۵ و Snapdragon ۶۹۵G ظاهر شوند.

خصوصیات دومین چیپست شرکت کوالکام چیست؟

دومین چیپست که گفته می‌شود کوالکام روی آن کار می‌کند Snapdragon SM۶۲۲۵ است که می‌تواند به مدل اصلی جدید سری Snapdragon ۶۰۰ تبدیل شود. اطلاعات زیادی در مورد مشخصات آن در دست نیست مگر اینکه ظاهراً تراشه شبیه SM۷۲۵۰) Snapdragon ۷۶۵) باشد. گفته می‌شود SM۶۲۲۵ با طراحی هشت هسته‌ای با مودم ۵G یکپارچه عرضه می‌شود.

 تراشه‌

براساس گزارش‌ها، پلتفرم های آزمایشی SM6225 دارای مشخصات میان رده پایین تری شامل 6 گیگابایت رم ، 128 گیگابایت حافظه UFS 2.2 و صفحه نمایش FHD+ است که درهر ثانیه (90 هرتز) تازه می شود. گفته شده، تراشه‌های  SM۶۳۷۵ و SM۶۲۲۵ هر دو توسط TSMC با استفاده از یک فرایند ناشناخته تولید می‌شوند؛ شایان ذکر است اطلاعات فوق حداقل برای دو ماه پیش بوده به همین علت اگر تا زمان عرضه مشکلی پیش نیاید شاهد عرضه تراشه‌های بیشتر از این شرکت باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار