هنرمندان با تولیدات ارزشی امید و اعتماد به نفس را در جامعه ترویج دهند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دست اندرکاران هنر فاخر سینما با توجه به تاثیرگذاری و جهت دهی این هنر، با تولیدات خود، روح امید، اعتماد به نفس و اعتقاد به ارزش‌های اسلامی و ملی را در جامعه ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  در دیدار با جمعی از سینماگران تبریز با اشاره به تاریخچه هنر هفتم در تبریز و اهمیت سینما گفت: هنر هفتم را باید نقطه عطف و تکامل تمامی هنر‌ها در کنار یکدیگر و تلفیق آن‌ها بدانیم.

او با اشاره به جایگاه سینما، گفت: سینما، به عنوان رسانه‌ای تاثیرگذار و پرمخاطب، جایگاه والایی در ساختمان مهندسی فرهنگی یک کشور دارد و این هنر در ایران نیز یکی از پایه‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه فیلم و سینما، وسیله‌ای رسا برای ارائه برترین حقایق عالم، یعنی حقیقت دین به شمار می‌رود، گفت: دست اندرکاران امور سینمایی باید بر توانایی‌های خود بیفزایند، اعتلای سینمای کشور، نیازی محسوس است و همه باید این حقیقت را دریابند که هنر مهم و بسیار برجسته سینما برای کشور، یک نیاز و ضرورت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است؛ یک روایتگر کاملا مسلط و یک هنر پیچیده و پیشرفته و متعالی، سینما ویترین فرهنگ و سرآمد رسانه‌هاست چرا که جذابیت بصری دارد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه عدالت فرهنگی در توسعه و استقرار سینما وجود ندارد، افزود: چرا در هیچ شهر آذربایجان شرقی پردیس سینمایی مدرن وجود ندارد و با سینما‌های زوار در رفته ۵۰ سال پیش جلو می‌رویم.

او با اشاره به عملکرد پردیس سینمایی قدس تبریز، گفت: اگر مکان خوب و توجه به فرهنگ‌سازی و ذائقه مردم فراهم باشد، مردم و خانواده‌ها به سینما می‌روند. اساسا قهر مردم با سینما‌ها موضوعیت ندارد و کم بودن استقبال در این ایام به سبب ویروس کرونا است.

اوبا انتقاد از روند کند بازسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز، اظهار کرد: به رغم تزریق کامل بودجه استانی این سینما که طرح ملی است الان نزدیک سه سال در حال بازسازی است و مسئولان امر باید پاسخگو باشند که چرا سینما‌های مهم تبریز، مراغه و سراب تعطیل است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش هنر در روایت صحیح از رخداد‌های مهم جامعه گفت: انقلاب از هنر و هنرمند تنها یک توقع دارد و آن اینکه جامعه هنری با همان نگاه زیباشناختی هنر، به پدیده‌هایی همچون ایثار و فداکاری مردم در پیروزی انقلاب و حماسه هشت سال دفاع مقدس، رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه بنگرد و این زیبایی‌ها را با زبان هنرمندانه تبیین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار